Undervognsbehandling
Fra : Henrik Daae

Dato : 03-10-03 09:27

Hejsa,

Jeg er blevet tilbudt førstegangs undervognsbehandling til 1600 kroner inkl.
moms hos et Automester-værksted her i byen.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

Er prisen rimelig? Jeg ved ikke hvad sådan noget normalt koster, har hørt
priser fra 1500 til 2500 kroner, men har samtidig hørt at kvaliteten svinger
meget fra værksted til værksted. Jeg har fået lidt rabat i prisen, da
værkstedsejerens kone arbejder her i firmaet...

Når værkstedet er med i Automester-ordningen, betyder det så en hvis
kvalitet?

Bilen er en Mitsubishi Colt fra '95, den er ikke tidligere blevet
undervognsbehandlet.

Mvh. Henrik
'95 Mitsubishi Colt 1600 GLXi "Bullet"

Fra : Per Tordrup

Dato : 03-10-03 10:19

"Henrik Daae" <henrik@daae.invalid> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg er blevet tilbudt førstegangs undervognsbehandling til 1600 kroner
inkl.
> moms hos et Automester-værksted her i byen.

Jeg synes det er billigt.

> [...]
> meget fra værksted til værksted. Jeg har fået lidt rabat i prisen, da
> værkstedsejerens kone arbejder her i firmaet...

Så kan du jo altid komme efter hende, hvis det er noget skrammel

Prøv at ringe til et par af de andre firmaer i dit nærområde, og hør hvad de
skal ha.

Per

Fra : Brian og Lene

Dato : 03-10-03 10:23

Hejsa

Det lyder da vældigt billigt. Du skal bare finde ud af hvor mange produkter
han sprøjter bilen med. Det er normalt med 3 forskillig. Tynd, Tyk og sidst
slidlag.

Brian

Fra : Henrik Daae

Dato : 03-10-03 10:29

"Brian og Lene" <brian.lene@pc.dk> wrote in message
> [...]
produkter
> han sprøjter bilen med. Det er normalt med 3 forskillig. Tynd, Tyk og

Ok - det vil jeg lige notere mig

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-03 12:41

"Henrik Daae" <henrik@daae.invalid> skrev i en meddelelse
> Når værkstedet er med i Automester-ordningen, betyder det så en hvis
> kvalitet?

Er der tale om en godkendt undervognsbehandler af fx Pava eller Dinitrol eller
"blot" en mekaniker, som giver undervognsbehandling?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Henrik Daae

Dato : 03-10-03 12:58

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> wrote in message

> Er der tale om en godkendt undervognsbehandler af fx Pava eller Dinitrol
eller
> "blot" en mekaniker, som giver undervognsbehandling?

Det var et godt spørgsmål - jeg har ikke hørt, at de skulle være godkendte
og det må man gå ud fra at de ville nævne. Jeg tror, at det blot er en
mekaniker, der giver undervognsbehandling.

Det, jeg tænkte på, var om det, at det er et Automesterværksted, borger for
en vis allround kvalitet, herunder undervognsbehandling?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-10-03 13:43

"Henrik Daae" <henrik@daae.invalid> skrev i en meddelelse
> Det, jeg tænkte på, var om det, at det er et Automesterværksted, borger for
> en vis allround kvalitet, herunder undervognsbehandling?

Jeg har brugt et par forskellige Automestret, og både bilerne og jeg har altid
fået en god behandling.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-10-03 14:05

Henrik Daae wrote:

> Jeg er blevet tilbudt førstegangs undervognsbehandling til 1600
> kroner inkl. moms hos et Automester-værksted her i byen.

Det er meget billigt.

Jeg ville spørge ham, om jeg må se det sprøjteskema, som han arbejder efter
(han SKAL bruge sprøjeskema, der sikrer, at han borer de rigtige steder og
også kommer ind i alle hjørnerne), og så ville jeg spørge ham, om han var
indforstået med at FDM undersøgte kvaliteten af undervognsbehandlingen. Det
sidste sikrer, at han i hvert fald ikke bliver mindre omhyggelig.

Med andre ord - jeg ville sikre mig, det ikke bare er en mand med en
sprøjtepistol, der sælger undervognsbehandling...

--
Jan W Nielsen