3 skyllekanaler vs. 6 skyllekanaler??
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 06:53

Hejse

Jeg skal lige høre....
Vil jeg kunne mærke noget på benzinforbruget ved at bruge 6 i stedet for 3
skyllekanaler?

Hvis ja! Hvor meget sådan ca.?

Jeg skal forresten også lige høre...
Hvordan ser man hvor mange skyllekanaler sin cylinder har??
Mit originale PGO 40 mm har 6 huller med forskellige størrelse, betyder det
at det er en med 6 skyllekanaler?

/Thomsen

Fra : H-J M

Dato : 03-10-03 07:28

"Thomsen" <pc-dele**SnabelA**lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal lige høre....
> Vil jeg kunne mærke noget på benzinforbruget ved at bruge 6 i stedet for 3
> skyllekanaler?

Nej ikke umiddelbart du ændrer jo ikke på hvor mange ccm benzin/luft der kan
være i cylinderen.
6 skyllere istedet for 3 giver et "hurtigere" flow og derved kan den arbejde
ved flere omdr. så hvis benzinforbruget stiger er det fordi den tager flere
omdr.

> [...]
> Hvordan ser man hvor mange skyllekanaler sin cylinder har??
> Mit originale PGO 40 mm har 6 huller med forskellige størrelse, betyder

Tit så er der to skyllekanaler i toppen og to i hver side og så
udstødningsporten i bunden af cylinderen.
Hvis der er "hul" igennem alle skyllekanalerne så har du 6 skyllekanaler.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 08:34

> [...]
arbejde
> ved flere omdr. så hvis benzinforbruget stiger er det fordi den tager

Det ser ud til at der er 5 skyllekanaler på den originale!
Og der kørte jeg med en dyse #72.

Hvilke dyse vil jeg skulle køre med, når jeg vælger en ligeledes 40 mm med 6
skyllere??

/Thomsen

Fra : H-J M

Dato : 03-10-03 14:37

> [...]

> Og der kørte jeg med en dyse #72.
>
> Hvilke dyse vil jeg skulle køre med, når jeg vælger en ligeledes 40 mm med

Hej Mullan ;)

Tror ikke du skal meget længere op?
Er det et Malossi Sport du vil have eller hvad er det?
Tyr det dog på og se hvad tændrøret siger til det. Men det er ikke meget du
skal op.

Mvh.
Zster87 ;)

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 16:25

> [...]
> Er det et Malossi Sport du vil have eller hvad er det?
> Tyr det dog på og se hvad tændrøret siger til det. Men det er ikke meget

Det er fordi jeg har fået sat et Dr Racing 47 mm på men benzinforbruget er
steget helt vildt, så jeg vil gå tilbage til den originale cylinder eller en
40 mm med 6 skyllekanaler

Så derfor ville jeg høre om jeg skulle bruge den samme dysse #72, til den
med 6 kanaler som jeg brugte til den med 5 kanaler??

/Mullan