Hvornår kan elefantgræs skæres ned...?
Fra : Mads

Dato : 02-10-03 21:41

Hej alle haveeksperter

Hvornår kan man skære elefantgræs ned(de gamle blade...eller hvad de gedder)
Vi plejer normalt at gøre det om foråret.....men på dette tidspunkt ligger
elefantgræsebladene(eller hvad
man kan kalder det) ud over hele haven og er meget træs at samle op over det
hele.

Derfor kan vi skære den ned nu så vi slipper for dette arbejde til
foråret(nu er elefandtgræssen
meget mere samlet...), og så eventuelt lægger noget over så den ikke tager
skade af frosten.....

Hvad kan man?

mvh Artoo

Fra : Johngartner

Dato : 02-10-03 23:29

I kan bare skærer elefantgræsset ned nu. Den er ganske hårdfør og skyder
flot igen til foråret, også selvom den ikke bliver vinterdækket...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-10-03 09:57

> [...]
> foråret(nu er elefandtgræssen
> meget mere samlet...), og så eventuelt lægger noget over så den ikke tager

Den kan altid skæres ned, er min erfaring.
Vi prøvede at holde den lidt nede, men den skød hele tiden.
Den skyder værre end ukrudt.
Konsekvensen blev taget i vores have.
Vi har nu ikke mere elefantgræs, jeg har gravet
'en-hulens-masse-jord-med-rødder' op og kørt væk.

Da jeg gravede (for ca. 14 dage siden) kunne jeg samtidig se at næste års
skud allerede var klar.
De lå ligeså fine og ventede.
Jeg skulle nok have taget nogle fra, til at spise som bambusskud.

Mht. frost, så er der ingen grund til bekymring, vi klarede ikke at aflive
vores.

Som læserne allerede har gættet så var vi godt trætte af elefantgræsset,
håber vi er af med det nu.

mvh Uffe Bærentsen