Bagte, grove grøntsager - ikke heldig!
Fra : Marianne

Dato : 02-10-03 21:22

Hej
Jeg vil gerne lave grøntsager i ovnen, fx et fad med terninger af diverse
grove grøntsager. Det skulle jo være let nok! Men jeg kan ikke få dem til at
være, som jeg vil ha' dem.

Min metode (der ikke virker):

Ovn på 200grader. Grøntsager skæres i terninger på ca 2*2 cm. Lægges i et
fladt fad. Drysses med salt og noget krydderi. En smule bouillon i bunden.
Har både forsøgt m. staniol og uden. I det første tilfælde bliver
grøntsagerne nærmest kogt, i det andet tilfælde bliver de øverste sorte og
de nederste rå.efter 20-30 min.

Hvad gør jeg galt?

mvh
marianne

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-10-03 22:10

"Marianne" <ng@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har både forsøgt m. staniol og uden. I det første tilfælde bliver
> grøntsagerne nærmest kogt, i det andet tilfælde bliver de øverste sorte og

For få timer siden gjorde jeg sådan
I stegepose
1spsk olie
1spsk balsamoco
1/2 blomkål, udelt
stort løg i kvarte
hele hvidløg
150 gr. 45 min. og det blev som jeg kan lide det, al dente
Har tidligere prøvet lavtemp (100 gr i 2 timer)
m. kalkunbryst
gulerødder flækket på langs
løg som ovenfor
hele majs
dyppelse som ovenfor. Det bliver også fint- også kalkunen
Mvh
Ole

Fra : kim rasmussen

Dato : 02-10-03 23:17

Hej Marianne

Prøv at skære 4-5 gulerødder ,1/4 selleriknold, 1-2 persillerødder , 1-2
pastinaker , et par små rødbeder ,6-8 skallotteløg,5-6 kartofler, 2-? hele
fed hvidløg ,1/4 citron ,i grove stykker og kom 3/4 dl olivenolie , rod det
hele sammen så alle dele bliver olieret , og en håndfuld friskhakket
krydderurter på eller tørrede , ca 1 time på 200 grader og du har de
lækreste bagte rodfrugter som tilbehør til mange ting.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 03-10-03 14:22

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> wrote in message
> [...]
> krydderurter på eller tørrede , ca 1 time på 200 grader og du har de
> lækreste bagte rodfrugter som tilbehør til mange ting.

Ole'! sådan gør jeg også, selve banale kartofler med frisk rosmarin og måske
en anelse hvidløg smager som en drøm

Sandra

Fra : Karina

Dato : 09-10-03 16:05

On Thu, 2 Oct 2003 22:22:18 +0200, "Marianne" <ng@lundbak.dk> wrote:

> [...]
>Har både forsøgt m. staniol og uden. I det første tilfælde bliver
>grøntsagerne nærmest kogt, i det andet tilfælde bliver de øverste sorte og

Hej Marianne.

Hvis du vil have sprøde grøntsager skal du ikke komme bouillon i
bunden af fadet. Når du gør det koger du grøntsagerne.

Læg blot grøntsagerne i et fad med bagepapir og drys krydderier over.

Du kan evt. komme alle grøntsagerne i en plasticpose først og tilsætte
olie og krydderier, det er en nem måde at blande det hele på. Derefter
hældes det hele i et fad og stilles i ovnen.

M.v.h. Karina