Outlook Express, Gennemse en mappe.
Fra : Rudi Hansen

Dato : 02-10-03 21:00

Jeg vil gerne lave et program i VB der checker mine mails for SPAM.
Så hvordan læser jeg mine gemte mails fra VB?

Fra : Jan Vinten

Dato : 03-10-03 10:00

Hejsa,

Mit første gæt ville være, at du skulle lave en slags makro i dit
mailprogram ... hvis det ellers kan det! Hvis du bruger Outlook, kan du jo
lave nogle regler i "Rules Wizard" der sorterer "Adv, Penis, Porn, P0rn" og
hvad der ellers nu findes af div. betegnelser!

/ Jan

Fra : Rudi Hansen

Dato : 03-10-03 11:45

> [...]
og
> hvad der ellers nu findes af div. betegnelser!

Nu var det jo ikke lige det jeg spurgte om, jeg vil fra VB gerne have adgang
til mine mails så jeg derfra kan bestemme hvad der er spam.
Så jeg skal bruge noget kode hvor jeg fra VB kan tilgå mine mails i Outlook
Express.

Årsagen til at jeg ikke bare bruger standard værktøjerne i mail programmet
er at jeg gerne vil kunne nogen ekstra ting som mit mail program ikke kan
hjælpe mig med.

Fra : Ole Nielsby

Dato : 04-10-03 02:21

Rudi Hansen <Rudi.Hansen@birkelan.dk> skrev:

> [...] jeg vil fra VB gerne have adgang til mine mails så jeg derfra kan
> bestemme hvad der er spam.
> Så jeg skal bruge noget kode hvor jeg fra VB kan tilgå mine mails i
> Outlook Express.

Prøv at kigge på den del af Windows-APIet der kaldes MAPI. Jeg
ved ikke hvor godt den er understøttet af OE, men den kan i hvert
fald bruges til at tjekke indbakken i OE, samt sende mails.

Hvis du vil slette spam-mails på serveren uden at hente dem hjem,
skal du nok bruge en anden løsning. Den protokol som OE bruger
til at kommunikere med mailserveren om indgående mails, kaldes
POP; jeg er ret sikker (men ikke helt sikker) på at der findes noget
COM-halløj som understøtter den.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : preben nielsen

Dato : 04-10-03 12:33

"Rudi Hansen" <Rudi.Hansen@birkelan.dk> skrev i en meddelelse

> Så jeg skal bruge noget kode hvor jeg fra VB kan tilgå mine
mails i Outlook
> Express.

Det kan du ikke i Outlook Express ! Du kan i Outlook, men ikke i
Outlook Express !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Ole Nielsby

Dato : 04-10-03 14:32

preben nielsen <prel@post.tele.dk> skrev:

> "Rudi Hansen" <Rudi.Hansen@birkelan.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du ikke i Outlook Express ! Du kan i Outlook, men ikke i
> Outlook Express !

Der er en vis mulighed for det i Outlook Express, med Simple MAPI.
Jeg har selv brugt det til at mail-enable et lille kartotekssystem engang,
og kunne læse indbakken men ikke de andre mapper.

Det er længe siden, jeg husker ikke helt hvordan det virkede, og det
var ikke et VB-program, men der er så vidt jeg ved ingenting i Simple
MAPI der forhindrer at det bruges fra VB.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse