Function som "Eval" fra JS...?
Fra : Mathias

Dato : 02-10-03 20:29

Hej NG.
Er der nogle der kender en function som "Eval" fra JS...?

Hilsen Mathias

Fra : Patrick Hayes

Dato : 02-10-03 22:06

> Er der nogle der kender en function som "Eval" fra JS...?

hmm... dynamisk eksekvering af kode
til VBScript eller VB?. det skulle da lige være RegExp eller Eval hvis det
er til VBScript.
ellers kan jeg ikke komme på noget.

hvad skal du bruge det til?

- patrick

Fra : Mathias

Dato : 03-10-03 15:57

"Patrick Hayes" <patrick@NotAValidAddress.dk> wrote in

> RegExp eller Eval
Virker ikke...

> hvad skal du bruge det til?
F.eks. åbning af MDIForm childs:

--- Code Start ---
Sub OpenChild(FormToLoad As Form)
Eval "Dim frmD" & FormToLoad & " As " & FormToLoad
Eval "Set frmD" & FormToLoad & " = New " & FormToLoad
Eval "frmD" & FormToLoad & ".Show"
End Sub
--- Code End -----

Istedetfor

--- Code Start ---
Public Sub LoadForm(FormToLoad As String)
Select Case FormToLoad
Case "fTime"
Dim frmDfTime As fTime
Set frmDfTime = New fTime
frmDfTime.Show
Case "fDate"
Dim frmDfDate As fDate
Set frmDfDate = New fDate
frmDfDate.Show
Case Else
MsgBox "Woops jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu..."
End Select
End Sub
--- Code End -----

Hilsen Mathias

Fra : Ole Nielsby

Dato : 04-10-03 02:32

"Mathias" <mathias@nonne.tld> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sub OpenChild(FormToLoad As Form)
> Eval "Dim frmD" & FormToLoad & " As " & FormToLoad
> Eval "Set frmD" & FormToLoad & " = New " & FormToLoad

Noget ligende kan gøres ved at bruge Reflection f.eks. i Java eller
VB.NET/C#. Glem alt om at gøre det med "gammeldags" VB.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : Patrick Hayes

Dato : 04-10-03 16:07

> [...]
> Sub OpenChild(FormToLoad As Form)
> Eval "Dim frmD" & FormToLoad & " As " & FormToLoad
> Eval "Set frmD" & FormToLoad & " = New " & FormToLoad

i det ovenstående får du også brug for noget lignende :

> Case Else
> MsgBox "Woops jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu..."
> End Select

ellers får du en runtime error.

og så kan du lige så godt bruge det andet eksempel.

- patrick