Mix af drivhusgødning
Fra : TomCK

Dato : 02-10-03 17:42

Hej,

Kan det give problemer at blande to typer drivhusgødning??

Ja, svaret kender jeg faktisk - så egentlig er jeg mere ude efter en
forklaring på, hvad der gik galt, og hvordan jeg kan undgå det. Midt i
sæsonen slap min Lotus drivhusgødning op, og gødning er vel gødning, så
dagen efter snuppede jeg en dunkfuld af Jem&Fix's den bedste. Op i anlægget
med den nye gødning, og alt kørte fint - i 3 dage... Derefter var der en
tyk, hvid substans i alle drypslanger og hele l.... var tilstoppet. Jeg
pustede det hele igennem med trykluft, men dagen efter var den gal igen.
Derefter blev gødningsbeholderen frakoblet, men jeg synes ikke anlægget
kørte godt resten af året.

Hvad gik galt??? Jeg er ikke kemiker, og begge typer gødning var "særdeles
velegnet til drypvanding" og "holdt anlægget fri for kalk". Så jeg var i god
tro, men efter at have adskilt anlægget i dag, kan jeg konstatere at det
nærmest ser ud som om det har ligget i syrebad. Alt metal er tæret, selv
galvaniserede dele, og den hvide substans smager helt klart syrligt. Har
nogen et bud?

Tom
tomckZYX@12move.dk - fjern ZYX

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-10-03 01:42

"TomCK" <tomckZYX@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmest ser ud som om det har ligget i syrebad. Alt metal er tæret, selv
> galvaniserede dele, og den hvide substans smager helt klart syrligt. Har

Det samme skete for mig da jeg brugte jem og fix gødning. Så jeg tror det er
deres gødning der er elendig. Jeg skiftede over til en billig udgave fra
Netto og den virkede uden problemer...

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus