Hjælp ønskes....
Fra : Torben

Dato : 02-10-03 13:50

Hej Ng.

Jeg har en server der er koplet på en linksys router.

Hvad skal jeg gøre for at min server får en fast ip i stedet for den
dynamiske som routeren tildeler den hver gang jeg tænder serveren ??????

Mvh.

Torben

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 02-10-03 16:58

On Thu, 02 Oct 2003 14:50:00 +0200, Torben wrote:

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre for at min server får en fast ip i stedet for den
> dynamiske som routeren tildeler den hver gang jeg tænder serveren ??????

Hej Torben

Hvilken styresystem har du på serveren?

Jeg har både Unix (Sun Solaris), og Mac med fast IP adresse bag en router,
(Ved ikke hvilken, da det ikke er mig der har sat den op.) der tildeler
dynamiske IP adresser, uden problemer.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Torben

Dato : 03-10-03 09:32

Jeg køre WinXp pro.

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 03-10-03 11:16

On Fri, 03 Oct 2003 10:32:19 +0200, Torben wrote:

> Jeg køre WinXp pro.
Hej igen Torben

Du må kunne sætte Win XP til at benytte en fast IP-adresse, Subnetmaske
(oftest 255.255.255.0) og en Default Gateway adresse (IP'en på din
router.) i "netværks instillinger", eller hvad det nu hedder i XP.

IP-adressen er enten i form af 192.168.1.x, som er i et "internt IP-adresse rum",
eller den evt. IP-adresse, som du har fået til din server.

Du skal sikkeret også sætte DNS IP-adressen til et eller andet, chek hos
din Internet udbyder.

Chek evt. din Windows XP dokumentation, for hvordan man gør.

Jeg benytter desvære ikke Windows XP på nogle af mine computere, så jeg
kan ikke give dig flere råd.

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf