Vare transport skadet - ny fremsendes - hv~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 12:15

Jeg har været så uheldig at modtage et Canon digital kamera fra en internet
butik indpakket i grå bølgepap.
Selve bølgepappet havde ikke taget skade, men da jeg pakker kassen op ser
jeg til min store skræk hele det ene hjørne (af den ellers meget rubuste
papkasse) er flækket som om den har fået en ordenlig en på hatten.
Jeg kontakt leverandøren og skal indsende kameraet til dem hvorefter de vil
køre en erstatningssag mod postdk (de var først inde på at JEG skulle køre
sagen , men postdk ville slet ikke røre den med en indtang - så det
forklarede jeg leverandør og de ville tage sig af det).
Der bliver imellemtiden indsendt et nyt kamera med en returseddel på det
gamle med 14dages betaling som "sikkerhed" for at jeg returnerer det gamle.

Nu er spørgsmålet hvad skal jeg gøre for at dække min røv helt ind så jeg
ikke kommer til at hænge 2 kameraer?
Alt er foregået telefonisk.
Er det nok jeg får på en mail at vi har indgået en "lokkums" aftale om det
andet kamera krediteres når det gamle modtages?

/Dennis

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 12:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7c08af$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Er det nok jeg får på en mail at vi har indgået en "lokkums" aftale om det
> andet kamera krediteres når det gamle modtages?

Tager du ikke sorgerne på forskud
Tag en kopi af returseddel som dokumentation på aftalen og gem kvitteringen
fra Postdanmark for retur-pakken som dokumentation på at kameraet er sendt
retur.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 12:25

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f7c08af$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tager du ikke sorgerne på forskud

Jeg har lært fra min tid her i firmaet det er sundt at være lidt parnoid
engang i mellem :)

> Tag en kopi af returseddel som dokumentation på aftalen og gem
kvitteringen
> fra Postdanmark for retur-pakken som dokumentation på at kameraet er sendt
> retur.

Er det nok?
De vil i yderste tilfælde (ikke at jeg forventer det.) kunne påstulere jeg
har bestilt det andet kamera telefonisk?
Men de vil nok have et problem med at forklare de 14dages kredit når det
kommer til stykket..

/Dennis

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 14:00

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7c0aed$0$83061$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> har bestilt det andet kamera telefonisk?
> Men de vil nok have et problem med at forklare de 14dages kredit når det

Hvis du ikke selv er klar over det, så yder firmaet dig en ekstra service
ved at sende dig et nyt kamera FØR de har modtaget det defekte. Normalt vil
en erstatningsvare først blive afsendt når den defekte vare er modtaget.

Hvis du er så bange for at komme til at hænge på 2 kamera kan du jo bare
vælge den løsning (tager lidt længere tid).

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 14:12

> [...]
vil
> en erstatningsvare først blive afsendt når den defekte vare er modtaget.

Det ville de også.
Men jeg talte dem til fornuft og fik et kamera forud, fordi jeg i mit
parnoide sind kan se denne sag godt kan være lang tid undervejs (af
tidligere bitre erfaringer).
Derfor fik jeg et nyt kamera med løft om en kreditnota så snart de modtager
den transportskadede.
Ikke så meget fest over at give 3400 for noget man skal undvære i flere
måneder p.g.a en slåskmap med postdk.

> Hvis du er så bange for at komme til at hænge på 2 kamera kan du jo bare
> vælge den løsning (tager lidt længere tid).

Det var jo det jeg ville undgå, og forsøge at dække min egen bagdel så godt
som muligt ind :)

/Dennis

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 14:06

> [...]
> har bestilt det andet kamera telefonisk?
> Men de vil nok have et problem med at forklare de 14dages kredit når det

Du tog jo en kopi af returseddel fra firmaet. Den dokumentere da at aftale
var at der skulle sendes et kamera retur

Hvorfor handler du hos et firma, som du slet ikke stoler på?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 14:24

> [...]
> >

> Du tog jo en kopi af returseddel fra firmaet. Den dokumentere da at aftale
> var at der skulle sendes et kamera retur

Okai
Jeg tager en kopi af retursedlen og de krasseduller jeg fik på posthuset
(egentlig bekræfter hun bare enbalagen er OK men selve varen har fået et
stort slag.)

> Hvorfor handler du hos et firma, som du slet ikke stoler på?

Jeg stoler skam også på firmaet.
Men nogle gange er selv de ærligste sælgere de værste. Derfor vil jeg godt
være lidt på forkant så jeg ikke sidder tilbage og ærger mig over jeg ikke
gjorde det og det.

Tak for input :)
Nu bliver det spændende at se hvad der sker.

/Dennis

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 02-10-03 14:51

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7c26c4$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg tager en kopi af retursedlen og de krasseduller jeg fik på posthuset
> (egentlig bekræfter hun bare enbalagen er OK men selve varen har fået et
> stort slag.)

Det var ikke "krasseduller" der beskriver at emballagen var defekt jeg
tænkte på.
Når du sender det defekte kamera retur skal du udfylde en pakkeseddel på
posthuset. Den får du med hjem som kvittering på at pakken er afsendt. Det
er din dokumentation for at du har sendt "noget" til retur til firmaet. Når
vi nu skal være så overmistænkelige, kan du jo risikere at firmaet hævder at
pakken indeholdt en mursten

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 12:39

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-03 13:31

Dennis Pedersen skrev:

>Selve bølgepappet havde ikke taget skade, men da jeg pakker kassen op ser
>jeg til min store skræk hele det ene hjørne (af den ellers meget rubuste
>papkasse) er flækket som om den har fået en ordenlig en på hatten.

Hvad var der sket med kameraet?

--
Bertel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-03 14:13

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvad var der sket med kameraet?

En lille adaptor til powerstikket er flækket - selve kameraet er OK.
Men som hende i returafdeligen siger - det er ikke til at vide om der evt.
er sket skade på kameraet til følge af den hårde tur som bare ikke viser sig
nu.
Mit første indskud var også at selve købe den adaptor og slippe for alt det
påstyr.

/Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-10-03 20:22

On 2003-10-02,
Dennis Pedersen <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
> nu.
> Mit første indskud var også at selve købe den adaptor og slippe for alt det

Send det retur på de 14 dages returret, og bed om et nyt eller pengene
tilbage. Indbetal ikke flere penge.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-10-03 08:26

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Send det retur på de 14 dages returret, og bed om et nyt eller pengene
> tilbage. Indbetal ikke flere penge.

Det kræver så lige, at det er købt som privatperson.
Visse ting i Dennis' indlæg tyder på, at han har købt det i et firma, og så
vil der ikke være nogen lovbunden returret.

/Per

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 03-10-03 08:31

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Send det retur på de 14 dages returret, og bed om et nyt eller pengene
> tilbage.

Det er jo det firmaet har forslået, og som er standard procedure de fleste
steder, men det vil han jo ikke vente på