Kan man fjerne blæser XFX TNT2 m64 PCI ?~
Fra : LZ

Dato : 02-10-03 10:12

Hej.

Jeg har købt et 300,- XFX TNT2 m64 PCI grafikkort, så jeg kan arbejde med 2
skærme.
TNT2 kortet skal bare bruges til kontorting, dvs. ikke krævende ting som
spil etc.
Så vil jeg høre, da jeg har rimelig lydløst pc, kan jeg fjerne blæseren på
denne TNT2 kort uden der sker noget ?
Lidt irriterende med sådan en blæser der hyler, når man er vant til
stilheden.
Da jeg købte den og så billed af den på nettet, der var den nemlig uden
blæser.

Nogen der har gjort det uden problemer ??

Tak
LZ

Fra : Jensn

Dato : 02-10-03 10:37

"LZ" <mbmf@NOSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blæser.
>
> Nogen der har gjort det uden problemer ??

Hej

Jeg ville godt turde pille stikket af til blæseren - eller fjerne den helt -
hvad
der nu er nemmest. Bare huske at la' kølepladen sidde.

Mvh.
Jensn

Fra : Unge Petersen

Dato : 02-10-03 14:15

Jeg har haft et Gforce 2 kort, som det sidste års tid har kørt fint med en
passiv køler (Zalman) som jeg monterede uden problemer. Dette kort har også
været brugt til spil (CS). Det er dog vigtigt at bemærke at når man kun har
passiv køler på sit grafikkort har kabinet temperaturen mere at skulle have
sagt.

Mvh Rune

Fra : Peter Pan

Dato : 02-10-03 21:51

> [...]
> denne TNT2 kort uden der sker noget ?
>
> Nogen der har gjort det uden problemer ??

Jeg har set mange TNT2 M64 kort i tidernes løb, og er ALDRIG faldet over et
med blæser på. Fjern du trygt den, hvis du er sikker på at det er et TNT2
M64.

Mvh
Anders

Fra : LZ

Dato : 02-10-03 23:53

100% sikkert og da den ikke bruges til spil etc. så er den nu fjernet.
Jeg lader GeForce4 Ti4600 klare det hårde arbejde, den har nu kørt præcis 1
år med Zalman pipe køleren uden så meget som det mindste problem.

Takker for svarene.

LZ