Kompenserende misbrug ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 02-10-03 09:01

Det hævdes at mennesker der gennemfører diæt-kure i stedet har en
tilbøjelighed til at kompensere for den manglende mad, ved i stedet at ryge
(mere). Men findes der ikke også andre former for kompenserende misbrug end
det at ryge?

Hvilke?

Og hvordan undgås dette kompenserende misbrug?

v.h.
Jakob

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 02-10-03 09:19

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
ryge
> (mere). Men findes der ikke også andre former for kompenserende misbrug

Eftersom at ikke alle er rygere, må der statistisk set også være folk som
går på diæt-kure og ikke ryger. Om de så kompenserer med noget andet, er vel
et spørgsmål om hvem man er.

> Hvilke?

Har hørt at nogle har brugt tyggegummi. For mit eget vedkommende, hvis jeg
skulle på sådan en kur (hvilket jeg ikke skal) tror jeg at jeg ville drikke
en del cola-light. Det er nok til at "snyde" mig.

> Og hvordan undgås dette kompenserende misbrug?

Man skal vel vurdere om det er skadeligt nok, til at man skal undgå det.
Hvis ikke, er der vel ingen grund til ikke at kompensere med noget, for at
hjælpe sig selv.

Og den eneste reelle måde at undgå det, er vel at helt holde sig fra den
slags hurtig-kure.

> v.h.
> Jakob

Nicolai