Et par ? om Ford Escort
Fra : Jack Jensen

Dato : 02-10-03 06:05

Hejsa

Fik indkøbt et eksemplar af ovenstående igår.... godt brugt og til billige
penge
Dog er der et par ting der ikke helt virker som det skal.

Radio antennen er meget svag. Sælger mener at det er en løs stelledning, og
at antennen sidder ude i motorrummet... kan det passe at den sidder derude ?

Udstødningen sidder og rasler lidt. Der er desværre puttet et "Brian-rør" på
som ikke helt kan være der. Det gør at røret rasler lidt. Det er ikke ved
bagpotten, nærmere omkring fordøren. Hvordan afhjælper man det ?

Lakken er noget mat... skal jeg tage det som det er (hvilket egentlig ikke
gør det store) eller kan en voks behandling rette lidt op ?

Det var vist det... håber på nogen gode svar :)

Jack

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-10-03 09:14

Hej!

Jack Jensen wrote:

> Udstødningen sidder og rasler lidt. Der er desværre puttet et "Brian-rør" på
> som ikke helt kan være der. Det gør at røret rasler lidt. Det er ikke ved
> bagpotten, nærmere omkring fordøren. Hvordan afhjælper man det ?

Er det en model med katalysator? Hvor gammel er den?

Det kan nemlig godt være den som rasler (til min '96'er kostede den 3500,-
originalt).

Fra : Jack Jensen

Dato : 02-10-03 14:23

Kim Voss Schrader wrote:

> Er det en model med katalysator? Hvor gammel er den?

Det er en '89¨så der er næppe katalysator på... ihvertfald er den uden
sprøjt

> Det kan nemlig godt være den som rasler (til min '96'er kostede den
> 3500,- originalt).

Det er (desværre?) næppe tilfældet her...

Takker for responsen

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-10-03 15:50

Hej!

Jack Jensen wrote:

> Det er en '89¨så der er næppe katalysator på... ihvertfald er den uden
> sprøjt

Ok, så er det nok bare et løst varmeskjold e.lign.

> Takker for responsen

No problemo :)

Fra : Torben Fejr \(Tilst\~

Dato : 02-10-03 10:05

Hej
Jack Jensen <Jack@mailNOSPAM.tele5.dk> scribbled:

> Hejsa
>
> Fik indkøbt et eksemplar af ovenstående igår.... godt brugt og til
> billige penge
Tillykke

> [...]
> rør" på som ikke helt kan være der. Det gør at røret rasler lidt. Det
> er ikke ved bagpotten, nærmere omkring fordøren. Hvordan afhjælper

Tjek lige om det ikke skulle være varmeskjoldet der er gået løst (det var
årsagen på min gamle Escort fra 95)

> Lakken er noget mat... skal jeg tage det som det er (hvilket egentlig
> ikke gør det store) eller kan en voks behandling rette lidt op ?

En forsigtig lakrens og en gang voks kan gøre underværker

--
Mvh.
Torben Fejr

Fra : Jack Jensen

Dato : 02-10-03 14:25

Torben Fejr (Tilst) wrote:
> Tjek lige om det ikke skulle være varmeskjoldet der er gået løst (det
> var årsagen på min gamle Escort fra 95)

Og det sidder hvor ?
Denne Escort er en gamlere ;) fra '89....

> En forsigtig lakrens og en gang voks kan gøre underværker

Lakrens ? Kender jeg ikke lige noget til... er det noget den skal "vaskes" i
?

Takker for responsen

Jack

Fra : Torben Fejr \(Tilst\~

Dato : 02-10-03 15:47

Hej
Jack Jensen <Jack@mailNOSPAM.tele5.dk> scribbled:

> Og det sidder hvor ?
Omtrent under føresædet

> Denne Escort er en gamlere ;) fra '89....
Ups. en fejl fra min side - "min gamle Escort" var en 92'er

> Lakrens ? Kender jeg ikke lige noget til... er det noget den skal
> "vaskes" i ?

Undskyld! Er det meningen vi også skal tørre din r.. , et splitsekunds
søgning i google gav tonsvis af link

--
Mvh.
Torben Fejr

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-10-03 05:56

Torben Fejr (Tilst) wrote:

> Undskyld! Er det meningen vi også skal tørre din r.. ,

Aiiijjjj... gider du det ?!

> et splitsekunds søgning i google gav tonsvis af link

Jaaa.... men jeg tilhører den generation der gerne springer hvor gærdet er
lavest :)

Takker for vinket med vognstangen....

Jack

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 02-10-03 16:32

> [...]

> som ikke helt kan være der. Det gør at røret rasler lidt. Det er ikke ved
> bagpotten, nærmere omkring fordøren. Hvordan afhjælper man det ?

Den går imod bagbroen lige før knækket til bagpotten - du kan spænde et
eller andet mellem røret og bunden for at undgå den rasler.

> Lakken er noget mat... skal jeg tage det som det er (hvilket egentlig ikke
> gør det store) eller kan en voks behandling rette lidt op ?

Hvis det er rød lak der er famlet så kan den renses i bund og forsegles
igen. Det tager en dags tid. Åge Østergaard i Horsens har noget væske der
kan rense lakken i bund. Han bor nær Q8 ved banegården lige ved broen over
åen. Spørg ham - han ved hvad der skal gøres.

En Ford Escort March 5 er en glimrende bil.

> Det var vist det... håber på nogen gode svar :)

Det var så lidt.

Mvh.
B. Madsen

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 02-10-03 21:46

> En Ford Escort March 5 er en glimrende bil.

Bare synd det så er en MK 4 ) som også er en glimrende bil

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-10-03 05:58

[8700] Brian Mark Madsen wrote:

> Den går imod bagbroen lige før knækket til bagpotten - du kan spænde
> et eller andet mellem røret og bunden for at undgå den rasler.

Okay... det skal vel være noget "blødt" materiale, hvad kan mon holde til
det uden at smelte ?

> [...]
> noget væske der kan rense lakken i bund. Han bor nær Q8 ved
> banegården lige ved broen over åen. Spørg ham - han ved hvad der skal

Okay... så vil jeg da prøve at trille en tur forbi ham... takker!

Jack

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-10-03 22:35

"Jack Jensen" <Jack@mailNOSPAM.tele5.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

stelledning, og
> at antennen sidder ude i motorrummet... kan det passe at den sidder

Den sidder integreret i el-bagruden.
--
Brian Sørup
1976 Camaro 305Cui.

Fra : Jack Jensen

Dato : 03-10-03 06:01

Brian Sørup wrote:

> Den sidder integreret i el-bagruden.

Jeps, fandt den også deromme efter jeg splittede skidtet af....
Det viste sig så at det var antenne stikket bag radioen, der ikke var
skubbet helt ind i det lille stik med 90 grader knækket ;)
Men hva... deromme kunne jeg da se hvordan lakken *burde* være :)

Takker for svaret

Jack