Våben og Arv
Fra : christian

Dato : 02-10-03 01:52

Jeg har været så heldig eller uheldig at arve en gammel US Garand bajonet
fra min Morfar da han døde. Men hvad skal jeg gøre med sådan en kniv, men
henhold til politiet?. Jeg tænker på at selvom at den lidt rusten og gammel
er det jo stadigvæk et våben. Men jeg går udfra at jeg skal henvende mig til
politiets kontor og hører dem, men jeg har hellere ikke lyst til at tage den
med derned på station for tænk nu hvis man blev stoppet ?, bladet er er 15cm
langt?.

Hvad skal jeg gøre, da jeg ikke helt glad for det arve-stykke, selvom det
nok har en værdi for nogle.

Christian

Fra : Sverre Stokke

Dato : 02-10-03 08:18

"christian" <lynkraft@av.dk> skriver:
>Hvad skal jeg gøre
Mød op hos det lokale politi - uden bajonet - og ansøg om en
blankvåbentilladelse.

Hilsen Sverre.

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-03 09:37

Sverre Stokke wrote:
> "christian" <lynkraft@av.dk> skriver:
> Mød op hos det lokale politi - uden bajonet - og ansøg om en
> blankvåbentilladelse.

Du skal bruge denne blanket
http://politi.dk/Blanketter/P_704-23_vaabensamling.pdf

--
/carsten

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-03 12:34

Carsten Holck wrote:

> Du skal bruge denne blanket
> http://politi.dk/Blanketter/P_704-23_vaabensamling.pdf

Og når du så har fået tilladelsen - kan du så vælge at beholde den eller
sælge den, hvis du ikke bryder dig om at have sådan en liggende

--
/carsten

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 02-10-03 13:50

"Carsten Holck" <cholck@malling.no-spam.com> skrev i en meddelelse
> Og når du så har fået tilladelsen - kan du så vælge at beholde den eller
> sælge den, hvis du ikke bryder dig om at have sådan en liggende

Så vidt som jeg har forstået på min kammerat, som har
blankvåbentilladelse, skal han alligevel ind til hans lokale
politi så de kan se våbenet. Men der vil han så selvfølgeligt
have blankvåben tilladelsen med og i det tilfælde af at han
skulle blive stoppet på vejen til politistationen kan de jo
ikke påtale det.

/Kenneth Iversen

Fra : christian

Dato : 02-10-03 14:17

> [...]
> have blankvåben tilladelsen med og i det tilfælde af at han
> skulle blive stoppet på vejen til politistationen kan de jo

--------clip----------------
Det vil altså sige at jeg skal tage både blankvåbentilladelse og bajonet med
derned, og hvis jeg bliver stoppet skal jeg bare vise dem papirerne?

Christian

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-10-03 17:15

> Det vil altså sige at jeg skal tage både blankvåbentilladelse og bajonet
med
> derned, og hvis jeg bliver stoppet skal jeg bare vise dem papirerne?
>
> Christian

Nej, du printer blot ansøgningen ud fra www.politi.dk og sender den, det
tager ca. en uge så modtager du tilladelsen. Svære er det ikke.

--
Vh
Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-10-03 17:09

> [...]
> have blankvåben tilladelsen med og i det tilfælde af at han
> skulle blive stoppet på vejen til politistationen kan de jo

Hvad skulle grunden være til at politiet vil se bajonetten ?

--
Vh
Tommy

Fra : christian

Dato : 02-10-03 17:31

> Hvad skulle grunden være til at politiet vil se bajonetten ?
---------clip--------------

Aner det ikke ?, jeg ikke forstand på et område, men tak for info på
blankvåben tilladelsen

Fra : Lars H. ilm

Dato : 02-10-03 18:33

Man skal IKKE ind til politiet for at vise de blankvåben man har/køber når
man har en blankvåben tilladelse, uanset om man køber dem af en privat eller
af et firma.
Dog hvis man personligt importerer et våben fra udlandet (f.eks. på en
køretur til tyskland) så skal man have en import tilladelse
og når man så kommer hjem med sit våben, skal man vise det hos den politi
myndighed som har udstedt
ens tilladelse.

Vh
Lars

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 02-10-03 18:57

"Lars H. ilm" <Lars@*NOSPAM*ilm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og når man så kommer hjem med sit våben, skal man vise det hos den politi
> myndighed som har udstedt ens tilladelse.

Ah så var det det som jeg kunne huske at du havde været nede med ;)

/Kenneth Iversen

Fra : Lars H. ilm

Dato : 02-10-03 19:18

yepper

Fra : Andersen

Dato : 14-10-03 22:08

Hallo, hvad at ringe til politiet og meddele at du kommer og afleverer den,
om de vil notere det hvis du bliver stoppet på vejen derhen. Alternativt kan
du vel bede politie om at afhente den på din bopæl.