Radeon 8500 og 3dmark2001
Fra : MicJen

Dato : 02-10-03 01:16

Hej!

Jeg har købt mig sådan et. Jeg har hentet de nyeste drivere, samt fuldt
opdateret Windows2000 incl. dx9.

Når jeg starter 3dmark2001 op går det fint, indtil selve testen går igang.
Så fryser computeren totalt. Den kører måske lige i 1 sek. max!
2D fejler i øvrigt ikke noget...

Yderligere specs.:
ECS K7S5A (med nyeste bios)
2*256 mb Kingston PC-133
9,1GB Atlas SCSI-disk
Adaptec 2940 U2W controller

Jeg har oplevet det engang før med et GF3 ti200, nøjagtigt samme
symptomer...fandt aldrig ud af hvad det var. Troede det var grafikkortet,
men nu er jeg ikke sikker...? Er der nogen der har en løsning på problemet?

Mvh
Michael

Fra : Jakob M

Dato : 02-10-03 09:50

> [...]
> symptomer...fandt aldrig ud af hvad det var. Troede det var
> grafikkortet, men nu er jeg ikke sikker...? Er der nogen der har en

Når det nu sker med 2 forskellige grafikkort tror jeg ikke det er det. Så
vidt jeg husker kan der være problemer med det bundkort og 2 stænger SDRAM.
Prøv at høre ovre i news:dk.edb.hardware.bundkort der ved de helt sikkert
mere.

Mvh
Jakob

Fra : MicJen

Dato : 02-10-03 20:32

Hej!

Der er nyt i sagen. Jeg kørte den der directx test og med direct3D gik det
helt amok. Den roterende 4-kant flippede totalt!

Så prøvede jeg at installere den næst nyeste driver til Radeon. Den hedder
vidst 7.90, mens den nyeste hedder 7.93.

Det hjalp!I hvertfald i directx test. Den blev gennemført uden problemer. Så
prøver jeg igen 3dmark2001, men med samme nedslående resultat som
før...lortet fryser så snart 3d sekvenserne går igang...suk...nogen idéer?
Anyone?

Mvh
Michael