Udsmidning af person?
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-10-03 22:28

En Person A bor i et parcelhus. Person A møder Person B, og stille og roligt
får Person B møvet sig ind i huset ved Person A (tildels imod Person A's
vilje, men han er svag).

Person A og B er ikke gift (eller på anden måde registreret). Person A har
naturligvis folkeregisteradresse i sit hjem, Person B ved jeg ikke med.
Person B har mere eller mindre opfattet Person As hus som hjem i ½ års tid.

Person A har bedt Person B om at flytte gentagne gange. Person B nægter
(eller manipulerer med Person A), mit indtryk er at det er med Person A's
formue for øje.

Hvad kan Person A gøre for at få Person B smidt ud af sit eget hjem? Person
B har placeret nogen af sine egne ting i Person As hus, men kan Person A
f.eks. samle alle tingene sammen og stille dem ud i indkørslen (på Person As
egen ejendom), og skifte låsene, og så er den prut ude? Hvad hvis Person B
vedbliver med at komme på adressen?

Kan en mand på cirka 60 (Person A) få beskyttelse mod en kvinde på cirka 60
(Person B), såfremt A ønsker det via f.eks. polititilhold? Vil politiet
overhovedet gå ind i en sådan sag, f.eks. vil realiteterne nok lidt nemmere
gå op for Person B hvis en uniformeret person oplyser om at hun er
uvelkommen?

På forhånd tak for input,

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-10-03 18:12

Anders Vind Ebbesen wrote:

> En Person A bor i et parcelhus. Person A møder Person B, og stille og
> roligt får Person B møvet sig ind i huset ved Person A (tildels imod
> Person A's vilje, men han er svag).

Hej Anders

Jeg synes, det er synd, du endnu ikke har fået et svar, for jeg ved, at der
er mange herinde, der kan give mere fyldestgørende svar, end jeg kan.

Anyway - det jég læser i dit indlæg er, at en af dine nære (din far?) har
noget der ligner permanent besøg af en kvinde. Du ønske ikke at denne kvinde
skal bo der - og måske ønsker din far(?) det heller ikke.

Det første jeg får lyst til at spørge om, er om du mon ved med 100 procents
sikkerhed, at også din far (?) har et ønske om at kvinden skal flytte. Det
er det faktum, at du ikke ved, om kvinden har reel bopæl på adressen med
dertilhørende folkeregisteradresse, der giver mig anledningen til at spørge
dig. Det KAN være noget sammenrodet noget med ældre og forhold - ja for den
sags skyld også med ældre. Ofte eksiterer både en interesse for at blive
sammen med vedkommende og dermed undgå en skræmmende ensomhed og en lyst til
at bryde med vedkommende fordi tingene reelt ikke fungerer.

Jeg vil forelå dig at tage en god samtale med din far(?) en dag. Træd
varsomt og gør ham klart, at du ønsker at hjælpe ham. Så finder du måske ud
af, om han har lyst til din hjælp, og om han har samme opfattelse af
kvindens tilstedeværelse, som du selv har.

Hvis han faktisk brug for din hjælp, så er sagen rimelig klar. Hvis det er
din fars hus, så har han ret til at bede hende flytte. Fristen for dette
kender jeg ikke, men den er ret kort. Såfremt kvinden ikke har bopæl på
adressen, så er fristen de samme 25 sekunder som det tager at tage jakken på
om forlade ejendommen.

Du skal ikke forvente, at politiet agter at udstede et tilhold medmindre der
er en klar grund til det. Det kræves, at vedkommende overskrider grænser,
som er klart defineret af din far(?), og at kvinden ikke respektere en KLAR
besked om at lade din far(?) være i fred.

Men i princippet kan selv en 60-årig kvinde uden ben og arme få et tilhold.

--
Jan W Nielsen