Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
trådløs tv-out til Tv
Fra : Jimmi W.

Dato : 01-10-03 21:36

Hej NG

Jeg er den heldige ejer af et Rage 128pro med tv-out, hvis nogen kan huske
sådan et.
Nu har jeg været ned i teledanmark butikken og invester i sådan et trådløs
medion sæt. Det skulle så være muligt at overføre tv signaler trådløs.

Problemet er bare at, hvis jeg vil have billede på både min tv skærm og min
computer skærm samtidig. Jeg bliver nød til at køre min computerskærm i 56Hz
og når jeg beder den om også at anvende tv-out bliver billedet på min
computer skærm meget dårlig. Opløsningen bliver også sådan at hele billedede
ikke kan være på skærmen.

Hjæp ønskes. Skal jeg have fat i et nyt grafikkort, eller hva'???

--
M.V.H
Jimmi Wolff

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-10-03 22:54

Jimmi W. mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> bliver billedet på min computer skærm meget dårlig. Opløsningen
> bliver også sådan at hele billedede ikke kan være på skærmen.

Meget normalt med ældre gfx kort uden "dual head"

> Hjæp ønskes. Skal jeg have fat i et nyt grafikkort, eller hva'???
Det korte af det lange, ja..
Du kan dog købe et billigt vga kort, og bruge det på din monitor, og bruge
dit rage til tv'et, på den måde kan du få det som du vil have det[1]. Eller
købe et lidt nyere gfx kort med mere moderne tvout.

[1]På windows platformen understøttes det fra win98 og frem.

Fra : Jimmi W.

Dato : 02-10-03 15:54

> [...]
Eller
> købe et lidt nyere gfx kort med mere moderne tvout.

Tak for svaret. Hvilket kort skulle jeg så købe?? Matrox G450??