/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Billeder af mine nye frækkerter ;o)
Fra : Morten Juel


Dato : 10-04-01 18:38

Hejsa NG

Nå nu har jeg taget billeder af de 2 MTX'ere jeg hentede i kbh igår, den ene
er ok pæn men ikke pæn nok
De kan ses på news:dk.binaer.motor under topic: "mine Honda MTX125L (fylder
2MB)"
Så ingen af dem kommer ud før sidst på sommeren, så de bliver mit sommer
projekt
I den forbindelse har jeg liiige en slat spørgsmål.

1. er det dyrt at få forzinket et stel og en bagsvinger ? og kan de holde
til det ?
2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst ?
3. Hvilken type lakering ville være at fortrække til stel og svinger ?
4. Kan man male alle de plastik kåbe/dele uden at det flækker efter en uge ?
eller skal der noget specielt til ? og hvad ?
5. Hvad siger loven mht dæk på en offroader, må man ha meget kraftigt
mønster på ? altså ikke pig ?

Håber der er nogle der ved noget !

Mvh
Morten
XS400 Seca
2Stk MTX125L



 
 
Claus Rittig (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-04-01 19:57

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9avgbi$2it$1@sunsite.dk...

> 1. er det dyrt at få forzinket et stel og en bagsvinger ? og kan de holde
> til det ?
> 2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst ?
> 3. Hvilken type lakering ville være at fortrække til stel og svinger ?

Jeg ville nok bare få det sandblæst og lakeret.

> 5. Hvad siger loven mht dæk på en offroader, må man ha meget kraftigt
> mønster på ? altså ikke pig ?

Du må køre med de dæk hvor der ikke står "not for highway use" på siden, og
du kan få nogle ret heftige dæk som er lovlige. Det ved færdselsbetjente
absolut intet om.
Hvis du vil køre med vildest mulige lovlige dæk, så gå efter nogle FIM
homologerede enduro-dæk, de er nemlig lovlige, og lige så gode som motocross
dæk, blot er knop-højden lidt mindre.
Søren Lindholt må vide hvad der er godt til en MTX, send ham en mail.

Rittig



Morten Juel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 10-04-01 20:10

> > 1. er det dyrt at få forzinket et stel og en bagsvinger ? og kan de
holde
> > til det ?
> > 2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst ?
> > 3. Hvilken type lakering ville være at fortrække til stel og svinger ?
>
> Jeg ville nok bare få det sandblæst og lakeret.

Ok kan det ikke betale sig at få den ekstra beskyttelse ?


> > 5. Hvad siger loven mht dæk på en offroader, må man ha meget kraftigt
> > mønster på ? altså ikke pig ?
>
> Du må køre med de dæk hvor der ikke står "not for highway use" på siden,
og
> du kan få nogle ret heftige dæk som er lovlige. Det ved færdselsbetjente
> absolut intet om.
> Hvis du vil køre med vildest mulige lovlige dæk, så gå efter nogle FIM
> homologerede enduro-dæk, de er nemlig lovlige, og lige så gode som
motocross
> dæk, blot er knop-højden lidt mindre.
> Søren Lindholt må vide hvad der er godt til en MTX, send ham en mail.

Ok, hvor godt står de fast på vejen ? er de total skod til alm vej brug ?

Mvh
Morten



Niels Pein (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 10-04-01 21:26

Morten Juel skrev ...
>
>Ok, hvor godt står de fast på vejen? er de total skod til alm vej brug?
>
Offroaddæk kontra gadedæk på asfalt.
Der er fordele og ulemper, flest ulemper. De er jo til offroad.

Man står dårligere fast. Bremselængden forøges lidt og man tager ikke sving
så hurtigt. Men på en let cykel går det an. De står ikke voldsomt dårligt
fast.
Til gengæld skrider de ikke så pludseligt. Hvis man skrider har man bedre
tid til at redde den, også selvom man "skubber" forhjulet i et sving.
Måske vil man ligefrem begynde at lege med broadsides på asfalt.

Men de slides hurtigere end gadedæk.

Selv med disse ulemper vil jeg dog sige; et offroaddæk på asfalt er ikke nær
så galt som et gadedæk i mudder.

Mvh. Pein



Armand (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-04-01 00:10


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:9avl58$2tp$1@news.inet.tele.dk...
> "Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9avgbi$2it$1@sunsite.dk...
>
> > 3. Hvilken type lakering ville være at fortrække til stel og svinger
?
> Jeg ville nok bare få det sandblæst og lakeret.

Ultimativt:
Sandblæsning og elektrostatisk plastic-coating!!!

--
Armand.



Morten Juel (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 11-04-01 01:38

> > Jeg ville nok bare få det sandblæst og lakeret.
>
> Ultimativt:
> Sandblæsning og elektrostatisk plastic-coating!!!
Uwabahwa !!?!
det har jeg aldrig hørt om !! fortæl fortæl ! er det dyrt og hvor og hvad ?
Og hvad med farver ? og kan det gøres på plast også ?

Mvh
Morten



Armand (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-04-01 10:48


Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:9b08v6$s84$1@sunsite.dk...
> > > Jeg ville nok bare få det sandblæst og lakeret.
> >
> > Ultimativt:
> > Sandblæsning og elektrostatisk plastic-coating!!!
> det har jeg aldrig hørt om !! fortæl fortæl ! er det dyrt og hvor og
hvad ?
> Og hvad med farver ? og kan det gøres på plast også ?

Jeg har ellers nævnt det før her i gruppen!

Det er en almindeligt kendt overfladebehandling:
Man påsprøjter plastpulver på emnet på samme måde som ved en
sprøjtelakering.
Det kan udføres i alskens kulører (også f.eks. "sølvgrå"); men omkring
brugbarheden på plast ved jeg ikke.
Skal det være absolut skinnende á en autolakering, skal der et lag
klarlak over hos en autolakerer!

Derved at emnet er elektrostatisk forbundet (hængt op i én polaritet,
imens at sprøjtepistolen/pulveret er modsat polariseret) vil
plastpulveret dels klistre til emnet som støv på tv-skærmen og dels
fordele sig grundigt over hele overfladen - Også ind i krogene hvor
autolak har svært ved at nå ind p.g.a. den "returblæst" der opstår disse
steder, hvorfor metoden er særdeles velegnet til komplicerede emner som
netop mc-stel!
Plasten binder hårdt til emnet, hvorved der i (mindre sandsynlige)
tilfælde af gennembrydning af overfalden, ikke vil opstå "kryberust" ind
under overfladen omkring hullet!! Men netop denne kvalitet er et
tveægget sværd, deri at plasten også er nærmest umulig at få af sidenhen
Til gengæld er det jo så den ideelle grundlakering for et kommende
farve/finish -skifte!!

Behandlingen uføres adskillelige steder omkring i landet:
Slå op i den gule under Overfladebehandling, og find en annoncør med
"Pulverlakering" i nærheden af hvor du bor!
Ser du tilstrækkelig forhutlet ud kan du med held "få det med ved
lejlighed" til en passende pris: men dette er en kilden sag for jo mere
at du spørger til muligheden for "ud af porten pris", desto mere vil man
frygte at du er en tolder
Eksempelvis var vi i 80'erne en større flok fra klubben der fik
pulverlakeret vores stel til omkr 300, kr stk incl. et større juletræ af
sammenskruede beslag, bagagebærere m.m. tilhørende motorcyklen. En
svoger til en af kammeraterne fandt behandlingen ultimativ til hans lidt
slidte cykel, og fik derfor dette stel behandlet; men måtte slippe mere
end det dobbelte for arbejdet (tel gengæld fik han en kvittering med!)

Han så måske lidt mere velfriseret ud end vi andre, og havde måske en
pænere bil end den "konebil" som en af kammeraterne altid lånte af sin
mor ved sådanne behov :-/

--
Armand.
(der regner Morten for et udseende der borgrer for billigt arbejde!?)



Jes Vestervang (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-04-01 15:37

Armand wrote:
[klip]
> Armand.
> (der regner Morten for et udseende der borgrer for billigt arbejde!?)
>
*Smack* Der fik du den Morten
Hvordan går det forresten med dfm-pladerne?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Morten Juel (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 12-04-01 01:04

> Armand wrote:
> [klip]
> > Armand.
> > (der regner Morten for et udseende der borgrer for billigt arbejde!?)
> >
> *Smack* Der fik du den Morten

Argh jeg fatter den ikke engang ;o(

Nå, men tak for forklaringen Armand sådan en fætter må jeg finde !

Mvh
Morten



Jes Vestervang (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-04-01 18:43

Morten Juel wrote:

> > Armand wrote:
> > [klip]
> > > Armand.
> > > (der regner Morten for et udseende der borgrer for billigt arbejde!?)
> > >
> > *Smack* Der fik du den Morten
>
> Argh jeg fatter den ikke engang ;o(
>
Armand fortæller jo at man ikke skal være for fin i tøjet osv., hvis man
skal betale med jyske dollars (altså uden kvit. :), da man ellers skræmmer
maleren etc. ved at man måske kunne ligne en fra staten
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Jørgen Winther (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Winther


Dato : 11-04-01 19:54

> [...] Ser du tilstrækkelig forhutlet ud kan du med held "få det med ved
> lejlighed" til en passende pris: men dette er en kilden sag for jo mere
> at du spørger til muligheden for "ud af porten pris", desto mere vil man
> frygte at du er en tolder

Det lyder da lige lovligt jysk, det dér?

> Eksempelvis var vi i 80'erne en større flok fra klubben der fik
> pulverlakeret vores stel til omkr 300, kr stk incl. et større juletræ af
> sammenskruede beslag, bagagebærere m.m. tilhørende motorcyklen. En
> svoger til en af kammeraterne fandt behandlingen ultimativ til hans lidt
> slidte cykel, og fik derfor dette stel behandlet; men måtte slippe mere
> end det dobbelte for arbejdet (tel gengæld fik han en kvittering med!)
>

Jup! Jysk det var

--
Jørgen
(også lidt jysk)



Morten Juel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 10-04-01 20:10





Allan Bojesen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 10-04-01 22:01


> 1. er det dyrt at få forzinket et stel og en bagsvinger ? og kan de
holde
> til det ?

Du vil få store problemer med holdbarheden af lakeringen oven på
forzinkningen.

> 2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst
?

Ville helt klart vælge en sandblæsning, udført med omhu.

Btw - Trænger du ikke til at få slået græsset))

Allan Bojesen



Morten Juel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 10-04-01 22:10

> > 1. er det dyrt at få forzinket et stel og en bagsvinger ? og kan de
> holde
> > til det ?
>
> Du vil få store problemer med holdbarheden af lakeringen oven på
> forzinkningen.
Ok ;o(
ville jo bare beskytte min indvisering

> > 2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst
> ?
>
> Ville helt klart vælge en sandblæsning, udført med omhu.
Oki doki

> Btw - Trænger du ikke til at få slået græsset))
SSHHHHHHH !!!!
det er min fars hus, hvis han høre at græsset er højt, kommer jeg bare til
at slå det !!!!

Mvh
Morten



Erik Cornelius (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Erik Cornelius


Dato : 11-04-01 08:44


> 2. Hvorn skulle man ellers få dem ordnet ? sandblæst eller galsblæst ?

Hvis de er lavet af stål, skal de sandblæses. Hvis det er aluminium ville
jeg foretrække glasblæsning.

/Erik
XJ650



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste