Skærme
Fijala 3554
Q: Samsungs 172X
Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-10-03 16:58

Ved i hvor man kan finde reviews af denne skærm. Jeg faldt lige over den på
samsung.de og synes umiddelbart den virker tiltalende - men jeg kunne ikke
finde nogen reviews af den. Det tætteste jeg kom på i forbindelse med
forhandlere var at de fleste tyske onlinebutikker der fører Samsung skriver
at skærmen kan leveres fra 16/10 - så den er åbenbart ret ny?

Ud over den er 16ms, og kanten er smallere, hvordan vil i så mene den
ligger i forhold til 172t og Acer AL732?

Der står på Samsung.de at LCD teknologien er "a-siTFT/TN". Er det godt
eller skidt, jeg kan se at de nyere indlæg her i gruppen fokuserer på at
det skal være IPS paneler, er ovenstående et IPS panel, eller af
tilsvarende kvalitet?

Jeg har arbejdet ved en 172t og har prøvet en AL732 i en butik og synes
egentlig de var rimelig ok begge to - dog kan jeg bedre lide Samsungs
design, lige bortset fra at kanten på 172T var lige bred nok efter min
smag. Derimod ser 172X ud til at have lige så smalle kanter som 191t og
181t - som jeg synes rigtig godt om.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Flemming Jønsson