Skift af turbo i LUPO
Fra : Ebbe Stenager Atnes

Dato : 01-10-03 12:21

Har lige fået skiftet turboladeren på min LUPO 3l dog uden beringning
(dækket af garntien ) skal der ved samme lejlighed også skiftes
reg.klappe,manifold,køler,turbolader 2 stk katalysator samt div. slanger
bolte møtrikker mm. En samlet regning på 32500,00. er det normalt eller
skal jeg skibbe min dejlige bil. Håber at høre fra nogle KLOGE personer, for
mig er en bil noget der bare skal starte og derefter flytte mig fra punkt A
til B. på forhånd tak. Ebbe

Fra : Rene Joergensen

Dato : 01-10-03 12:36

Ebbe Stenager Atnes <atnes@pc.dk> wrote:

> [...]
> reg.klappe,manifold,køler,turbolader 2 stk katalysator samt div. slanger
> bolte møtrikker mm. En samlet regning på 32500,00. er det normalt eller

Det var da ellers noget af en udskrivning, hvor langt har den kørt?

> skal jeg skibbe min dejlige bil. Håber at høre fra nogle KLOGE personer, for
> mig er en bil noget der bare skal starte og derefter flytte mig fra punkt A
> til B. på forhånd tak. Ebbe

Hvis det er gået i stykker hurtigt, kan du nok regne med at det går i
stykker igen på et tidspunkt.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 12:47

Rene Joergensen wrote:
> Hvis det er gået i stykker hurtigt, kan du nok regne med at det går i
> stykker igen på et tidspunkt.

Absolut ikke sikkert. Der kan jo have været et problem
med kølingen af turboen som efter skiftet af flere dele ikke
er der mere.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-10-03 14:14

> Absolut ikke sikkert. Der kan jo have været et problem
> med kølingen af turboen som efter skiftet af flere dele ikke
> er der mere.

Turboen er meget udsat i en Lupo og skal skiftes ofte alene af den grund at
motoren ofte stopper selv om turboen er meget varm.
Lupo er dyr i drift hvad angår reservedelspriser, specialdæk osv.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-10-03 14:50

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Turboen er meget udsat i en Lupo og skal skiftes ofte alene af den grund at
> motoren ofte stopper selv om turboen er meget varm.

Ja, det er et punkt, som jeg aldrig har kunnet få til at hænge sammen...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 15:15

Morten Fruergaard wrote:
> Ja, det er et punkt, som jeg aldrig har kunnet få til at hænge
> sammen...

Og en detalje jeg havde overset.. Kan den funktion
ikke slås fra?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-03 20:33

Morten Fruergaard wrote:
:: "Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
::: Turboen er meget udsat i en Lupo og skal skiftes ofte alene af den
::: grund at motoren ofte stopper selv om turboen er meget varm.
::
::
:: Ja, det er et punkt, som jeg aldrig har kunnet få til at hænge
:: sammen...

Ja, er VW da komplette amatører?? Har man ikke en cirkuleringsfunktion, som
fortsætter med at cirkulere vand/olie til laderen? *tsk tsk*

M.v.h.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-10-03 17:59

Hej!

Niels Bengaard wrote:

> Turboen er meget udsat i en Lupo og skal skiftes ofte alene af den grund at
> motoren ofte stopper selv om turboen er meget varm.

Det er da vel løvn? Er der ikke lavet en separat oliecirkulation til turboen,
selvom motoren står stille? Så tror da faen turboen er udsat :(

Godt man har bil uden turbo

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som drømmer om gigantiske skruekompressorer )

Fra : Morten Larsen

Dato : 01-10-03 21:43

> Det er da vel løvn? Er der ikke lavet en separat oliecirkulation til
turboen,
> selvom motoren står stille? Så tror da faen turboen er udsat :(

Hvon faen virker sådan een på en almindelig dagligdagsbil ? Elektrisk ?
Pedaler ?

Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-10-03 10:16

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<snip>
> [...]
> motoren ofte stopper selv om turboen er meget varm.
> Lupo er dyr i drift hvad angår reservedelspriser, specialdæk osv.

Har da læst om biler hvor der var monteret en tryktank, netop til smøring af
turbo.
Når motoren blev slukket, tog tryktanken over og smurte turboen et stykke
tid efter stop.
Det burde da være standard på sådan en bil.
Men måske det er andre end VW der har udviklet det og så vil de ikke røre
det.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Olesen

Dato : 01-10-03 16:07

"Ebbe Stenager Atnes" <atnes@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> mig er en bil noget der bare skal starte og derefter flytte mig fra punkt

Hehehe...32.500,- for at holde en LUPO kørende !!!

haha..er HELT sikkert på, min ældgamle Sierra pludselig
direkte sammenlignet er 2-3 gange så økonomisk, totalt set,
sammenlignet med en 3L'er..)

Ikke så sært, 3L og måske også A2 er taget af samlebåndet...!

Helt ærligt..32.500,-...

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-10-03 16:49

> Helt ærligt..32.500,-...

+ afskrivninger + mindre køreglæde (synes jeg)... så er det pludselig
billigt at køre Cosworth (og sjovt ;) )! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-10-03 17:48

Olesen wrote:

> [...]
> sammenlignet med en 3L'er..)
>
> Ikke så sært, 3L og måske også A2 er taget af samlebåndet...!

Du kunne ikke fryde dig, bare _lidt_ mindre åbentlyst !!

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Olesen

Dato : 01-10-03 19:31

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne ikke fryde dig, bare _lidt_ mindre åbentlyst !!

Helt ærlig...32.500,- er altså voldsomt mange penge
i min bog...så jeg synes hele Lupo 3L idêen pludselig
stødt og roligt er faldet helt og aldeles til jorden.

INTET kan næsten forsvare at køre "3L økonomisk".

Den er FOR speciel, både teknisk og økonomisk...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-10-03 19:37

> INTET kan næsten forsvare at køre "3L økonomisk".

Og efter at have prøvet en vil jeg da gerne skrive under på at min 15 år
gamle Sierra er bedre...

-M

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-03 20:35

:: "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en
:: meddelelse news:blf05q$8kt$1@news.net.uni-c.dk...
::
::: Du kunne ikke fryde dig, bare _lidt_ mindre åbentlyst !!
:::
::
:: Helt ærlig...32.500,- er altså voldsomt mange penge
:: i min bog...så jeg synes hele Lupo 3L idêen pludselig
:: stødt og roligt er faldet helt og aldeles til jorden.

Ja, der er absolut INTET der kan forsvare dén pris på omtalte rep.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-03 12:17

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> :: stødt og roligt er faldet helt og aldeles til jorden.
>
> Ja, der er absolut INTET der kan forsvare dén pris på omtalte rep.

Jeg ved der er gået lidt lang tid siden denne tråd startede. Men alligevel.

En turbolader kan købes på ombytningsbasis ved VW i Tyskland er prisen på
laderen små 5.000 kr.
Skulle man få brug for at købe en ny koster den 7.800 kr.

Så er der ca. 50 timer á 500,- til værkstedet. Jeg tror der er en der er
blevet tørret god og grundigt.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-11-03 14:06

On Sun, 9 Nov 2003 12:16:57 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>En turbolader kan købes på ombytningsbasis ved VW i Tyskland er prisen på
>laderen små 5.000 kr.

Sverige?

>Skulle man få brug for at købe en ny koster den 7.800 kr.
>Så er der ca. 50 timer á 500,- til værkstedet. Jeg tror der er een
>der er blevet tørret god og grundigt.

Sådan er det jo med VAG's fastprissystem - man snydes hele vejen
igennem forløbet.

Kender også en Audi A6-ejer, der blev "tørret", ligesom alle mine VAG
firmabiler (Passat/Golf'er, Transportere, Caraveller) måtte lide under
det, hvis ikke jeg havde gjort "anskrig".

/Mogens

Fra : Jan Vennike

Dato : 09-11-03 18:31

> [...]
> firmabiler (Passat/Golf'er, Transportere, Caraveller) måtte lide under
> det, hvis ikke jeg havde gjort "anskrig".

Sidst jeg skulle have min Lupo 1.4 TDi til service, spurgte jeg 2 steder: VW
i Kolding og Goller i Vejen. I Kolding skulle de have 3.100,- og i Vejen
3.800.

Jeg spurgte i Vejen, hvorfor de skulle have det ekstra: "Vi skiller
bremserne ad og renser dem - det skal man normalt ikke".

Jeg sagde, at hvis ikke det stod i servicebogen, skulle de ikke gøre og jeg
havde en pris på 3.100,-.

Der blev stille - og så sagde han "Vi kan også gøre det på timeløn, så
kommer vi ned på de 3.100,-"

Som sagt så gjort - de satte dog ny klodser på foran, så jeg kom op på knap
3.400, men næste gang bruger jeg også Goller, når de kan finde ud af at gøre
det på timeløn.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Martin Sand.

Dato : 10-11-03 05:22

Claus Petersen wrote:
> En turbolader kan købes på ombytningsbasis ved VW i Tyskland er
> prisen på laderen små 5.000 kr.
> Skulle man få brug for at købe en ny koster den 7.800 kr.
[...]

Jeg har lige et OT spørgsmål nu hvor du nævner ombytningsmuligheden ved VW i
Tyskland. Gælder det også gearkasser (aut.kasser)? Kender du en ca. pris for
en ombytnings aut.gearkasse og en ny aut.gearkasse til en Golf IV 2,0
benzin?

MVH Martin

Fra : Jan Nielsen

Dato : 01-10-03 17:53

> [...]
> reg.klappe,manifold,køler,turbolader 2 stk katalysator samt div. slanger
> bolte møtrikker mm. En samlet regning på 32500,00.

Jeg forstår ikke helt, er det kun "møllen" der er defekt og derfor kun den
du har fået skiftet under garantien, og det der kommer til at koste de 32500
kr. er følgereparationer, de burde da også komme ind under garantien, det er
måske en kulancereparation og bilen er udenfor den ordinære garantiperiode
?.
Jeg er sikkert mere interesseret i hvor gammel din Lupo er og hvor meget den
har kørt ende de andre svarere, da jeg selv er den ubetinget lykkelige ejer
af en af slagsen. som snart runder 60000 km uden nogen form for problemer.

Mvh
Jan

Fra : Olesen

Dato : 01-10-03 19:32

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ejer
> af en af slagsen. som snart runder 60000 km uden nogen form for problemer.

Hvor er Vectra'en ?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-10-03 19:44

> Hvor er Vectra'en ?

Tænker du ikke på Jan W. Nielsen..

Fra : Olesen

Dato : 01-10-03 19:48

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

> Tænker du ikke på Jan W. Nielsen..

Ikke særlig tit *SF*...men ok..jeg tog vidst fejl...

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 19:53

Olesen wrote:
> Hvor er Vectra'en ?

Jeg tror du forveksler Jan Nielsen med Jan W. Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 01-10-03 19:51

> Jeg tror du forveksler Jan Nielsen med Jan W. Nielsen

Jeps...I did..
Hvordan mon det går med UltraGlozzen iøvrigt ?

Fra : John Sahl

Dato : 01-10-03 20:01

Olesen wrote:
> Hvordan mon det går med UltraGlozzen iøvrigt ?

Er ikke nået der til endnu

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-10-03 19:41

> [...]
for
> mig er en bil noget der bare skal starte og derefter flytte mig fra punkt

Skil dig dog af med den!
Du kan blive langt bedre kørende for _meget_ mindre penge. Men prøv du lige
at regne ud hvor mange liter brændstoft du kan få for 32500 kr.
Lad os sige du køber en alm. bil der kører 14 km/l og på blyfri 95.

32500 / 8,00 kr. (cirka pris / liter) = 4062,5 liter. * 14 = 56875 km!

Det er altså _mange_ km.

-M

Fra : Jan Nielsen

Dato : 02-10-03 21:52

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lad os sige du køber en alm. bil der kører 14 km/l og på blyfri 95.
>
> 32500 / 8,00 kr. (cirka pris / liter) = 4062,5 liter. * 14 = 56875 km!

Ja det er da mange kilometer, men hvor meget tror du det vil koste i ekstra
afskrivning at sælge en bil med en reparation til 32500 kr. i bagagen
Hvis/når vores Lupo får en graverende fejl, vil jeg søge landet rundt efter
et værksted der ikke vil være bekendt at tage r.... på mig. og få bilen
repareret. Jeg mener ikke at den pris der er givet kan være rigtig, det MÅ
kunne laves billigere

Jan (ikke W) Nielsen