Verdens mest effektive 14-dages slankekur ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 01-10-03 11:10

Er det ikke rigtigt at verdens mest effektive slankekur gående 14 dage må
være den helt at undlade at spise noget (faste), og hver dag:

- at drikke 3 liter vand
- at ryge 20 cigaretter (sætter stofskiftet op)
- løbe 10 km.

Nu har jeg ikke sagt at dette er en sund kur, eller at jeg anbefaler den.
Men er det mon ikke den måde man mister mest vægt på 14 dage? Er 10 kg.
urealistisk?

v.h.
Jakob Munck

Fra : KatjaStrofen

Dato : 01-10-03 11:17

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg ikke sagt at dette er en sund kur, eller at jeg anbefaler den.
> Men er det mon ikke den måde man mister mest vægt på 14 dage? Er 10 kg.

Uden at svare på ovenstående vil jeg dog sige!

Når kroppen ingen fast føde får, sætter den forbrændingen ned. - hvilket jo
er ret negativt! - især når man så stopper på kuren.

Katja

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 01-10-03 11:18

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Nu har jeg ikke sagt at dette er en sund kur, eller at jeg anbefaler den.
> Men er det mon ikke den måde man mister mest vægt på 14 dage? Er 10 kg.

I teorien, kan du godt have ret. Men der er en del punkter, som ikke
stemmer.

Om du kan tabe 10 kilo, afhænger jo af om du har de 10 kilo at tabe, men
ellers tror jeg det ville være tæt på.

Derudover, så nægter jeg at tro på, at du kan løbe 10 km om dagen hvis ikke
du får føde. Måske de første par dage, men så er det slut. Det er jo heller
ikke uden grund, at folk med anoreksi ingen kræfter har og er meget trætte.

Og skulle man lave det nummer her, ville 3 ltr vand ikke være nok.

Du siger, at du ikke kalder den sund og ikke anbefaler den, men er det en du
selv har overvejet at prøve?

> v.h.
> Jakob Munck

Nicolai

Fra : Jakob Munck

Dato : 01-10-03 12:35

> Du siger, at du ikke kalder den sund og ikke anbefaler den, men er det en
du
> selv har overvejet at prøve?

1. Nej, jeg har ikke tænkt mig at forsøge denne kur, men jeg tror den ville
virke.

2. Kan man ikke løbe 10 km. efter et par dage, så må man i stedet gå 15 km.,
det vil virke nogenlunde på samme måde.

3. Om man ville tabe mere ved at spise en skive rugbrød hver morgen for at
holde fordøjelsen i gang, det ved jeg ikke.

v.h.
Jakob

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 01-10-03 13:28

> 1. Nej, jeg har ikke tænkt mig at forsøge denne kur, men jeg tror den
ville
> virke.

Den ville sikkert have en eller anden form for effekt. Spørgsmålet er bare,
når man vejer fordele mod ulemper, om den er det værd.

> 2. Kan man ikke løbe 10 km. efter et par dage, så må man i stedet gå 15
km.,
> det vil virke nogenlunde på samme måde.

Jeg tror der er en ting du glemmer, og det er at hjernen "kører" på
kulhydrater. Da du ingen af den slags får, har du hverken fysisk eller
psykisk energi. Og ville derfor heller ikke engang være i stand til at gå
denne distance hver dag. Jeg tror ikke, at du overhovedet ville kunne komme
ud af sofaen.

> 3. Om man ville tabe mere ved at spise en skive rugbrød hver morgen for at
> holde fordøjelsen i gang, det ved jeg ikke.

Nej, ligesom Katja skriver, så vil kroppen også sætte forbrændingen ned, som
modsvar til at der ikke kommer noget ind. Så måske det ville hjælpe med
noget rugbrød.

Men ja, når jeg hører overvægtige sige, at de ikke kan tabe sig og at de har
prøvet alt, siger jeg som regel til dem, at det nok ikke stemmer helt
overens med sandheden. For hvis man ikke spiste noget, ville man jo tabe
sig.

> v.h.
> Jakob

Nicolai

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 12:45

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@fjernmigsol.dk> wrote in message news:dRxeb.955

> [...]
heller
> ikke uden grund, at folk med anoreksi ingen kræfter har og er meget

Faktisk bruger kroppen jo meget energi på at omsætte føde. Jeg var engang på
14 dages citronsaftkur, og efter 3-4 dage var jeg helt på dupperne resten af
perioden, meget mere vågen og energisk end jeg plejer. Ok, jeg løb ikke 10
km, men havde jeg i øvrigt været i form til dette, kunne jeg have gjort det.

Til gengæld tabte jeg kun 2½ kg.

:Pia

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 01-10-03 13:21

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> Faktisk bruger kroppen jo meget energi på at omsætte føde.

Det er rigtigt, og noget føde mere end andet. Men det er slet ikke nok til
at man kan spekulere i det.

> Jeg var engang på
> 14 dages citronsaftkur, og efter 3-4 dage var jeg helt på dupperne resten
af
> perioden, meget mere vågen og energisk end jeg plejer.

Hvad bestod den ellers af?

> Ok, jeg løb ikke 10
> km, men havde jeg i øvrigt været i form til dette, kunne jeg have gjort
det.

Ja, kroppen kan jo også vænne sig til at klare sig på et mindre indtag, men
derfor kræver det stadig en del energi, at løbe 10 km hver dag, som det var
foreslået. Hvis du så ikke samtidig får den rigtige kost, kommer alle
følgevirkningerne jo også.

> Til gengæld tabte jeg kun 2½ kg.

På 14 dage, er det da et flot vægttab. Det er 5 kilo om måneden og er helt
fint.

> :Pia

Nicolai

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-10-03 13:22

Pia J wrote:

> .... Jeg var engang på
> 14 dages citronsaftkur, .....

> Til gengæld tabte jeg kun 2½ kg.

hvad tog du så på efter kuren?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Lotte ud af BB-huset.

Fra : Pia J

Dato : 01-10-03 14:20

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> hvad tog du så på efter kuren?

I sidste ende det samme - det var nu heller ikke noget jeg seriøst troede på
som mirakelkur, den bruges mere som en slags "udrensning-faste". Jeg var
nysgerrig. Jeg havde forventet større vægttab når jeg levede udelukkende af
"vådt", men det er den sædvanlige historie. Der er kun én ting der virker
for mig, uanset hvordan jeg spiser. Motion og mere. Det var ikke nok til at
motivere mig til at fortsætte med hverken den ene eller anden type
kostomlægning, dengang troede vi fedtfattigt var godt nok.

Kuren består af vand med citronsaft, ahornsirup og cayennepeber, i forholdet
1-2 spsk. pr. glas vand samt et meget lille drys. Ad libitum. Opfinderen
påstår man derigennem får alle nødvendige mineraler og vitaminer, det skal
jeg ikke gøre mig klog på, det var ikke det interessante. Jeg spiste desuden
fibertabletter.

Men kors hvor havde jeg meget energi, og jeg har ellers store problemer med
vintertræthed. Bl.a. red jeg hver dag 2 timer på en temmelig livlig hest,
hvad jeg normalt ikke har overskud til.

:Pia

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 01-10-03 11:52

Der findes ingen genvej til at tabe sig.

Det der dur er langsigtet kostomlægning til sund og fedtfattig kost. Spise
mindre, spise ofte så man ikke bliver glubende sulten og drikke masser af
vand, samt dyrke noget motion.

Hilsen
Peter

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-10-03 14:06

> [...]
> være den helt at undlade at spise noget (faste), og hver dag:
>
> - at drikke 3 liter vand
> - at ryge 20 cigaretter (sætter stofskiftet op)

Næ, for vitamin og mineralmanglen vil i løbet af en uges tid begynde at
blive så voldsom at du vil blive syg. Fortsætter du, vil dit hjerte risikere
at kolabse = så er det lige meget med vægttabet. Jeg kan ikke huske den
nøjagtige grænse, men jeg kan slå det op, hvis du gerne vil vide det
præcist.

Mvh Maria

Fra : Jakob Munck

Dato : 01-10-03 20:01

> [...]
> at kolabse = så er det lige meget med vægttabet. Jeg kan ikke huske den
> nøjagtige grænse, men jeg kan slå det op, hvis du gerne vil vide det

Hvis du mener at der er en nøjagtig grænse, så vil jeg da gerne høre hvor
den skulle ligge.

Selv har jeg fastet i 12 dage uden andet end saft en gang om dagen, og jeg
mener godt at man kan motionere samtidig. Om man kan løbe, det afhænger af
formen, men gå det kan man i hvert fald godt, hvis da er i en nogenlunde
anstændig fysisk form.

v.h.
Jakob

Fra : Nicolai Larsen

Dato : 01-10-03 20:43

> Hvis du mener at der er en nøjagtig grænse, så vil jeg da gerne høre hvor
> den skulle ligge.

Ja, det ville jeg da egentlig også godt.

> [...]
> formen, men gå det kan man i hvert fald godt, hvis da er i en nogenlunde

Bare lige for at være sikker, så når en vis religionstilhængere faster, så
må de godt spise om natten, eller når solen er gået ned. Det er ikke den
slags faste du snakker om, vel?

Jo, men nu skrev du at man kunne gå 15 km. Var det muligt for dig, at gå 15
km efter du havde fastet i 10-12 dage?

> v.h.
> Jakob

Nicolai

Fra : Jakob Munck

Dato : 02-10-03 05:25

> Bare lige for at være sikker, så når en vis religionstilhængere faster, så
> må de godt spise om natten, eller når solen er gået ned. Det er ikke den
> slags faste du snakker om, vel?

- Nej, jeg taler om regulær faste (= ingen ernæring, kroppen bruger af
lagrene).

v.h.
Jakob

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-10-03 19:08

"Jakob Munck" <j.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men er det mon ikke den måde man mister mest vægt på 14 dage? Er 10
> kg. urealistisk?

På en slankekur skal man tabe FEDT.
Og det er desværre ikke muligt at tabe 10 kilo fedt på 14 dage - men derimod
kan du tabe så meget andet.

Mere en cirka et kilo fedt om ugen kan kroppen ikke skille sig af med.

Mvh. Lisbeth

Fra : Faithless

Dato : 01-10-03 22:29

> - at drikke 3 liter vand
> - at ryge 20 cigaretter (sætter stofskiftet op)
> - løbe 10 km.

Jeg tror helt sikkert du vil tabe dig, men en del af de kilo du smider vil
være muskelmasse. Din krop kan umuligt restituere kun på vand, så du vil få
ekstremt trætte muskler.
I sommers startede jeg op på løb (5 km.25 min 3x om ugen) og tabte 6 kilo de
første 14 dage. Jeg drak 5-6 liter vand om dagen og spiste mine 3 måltider,
men med et minimum af kulhydrater, jeg sørgede for at få nok protein. Jeg
havde rysteture, kvalme og var meget træt i musklerne efter den 10'ende dag.

Min fedtprocen faldt tilsvarende, så det er heltsikkert muligt at smide mere
end 1 kilo fedt om ugen, det kræver bare hårdt arbejde.

Thomas

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-10-03 07:55

"Faithless" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Min fedtprocen faldt tilsvarende, så det er heltsikkert muligt at smide
mere
> end 1 kilo fedt om ugen, det kræver bare hårdt arbejde.

Men ikke 5 kilo fedt om ugen.... vel?

Mvh. Lisbeth

Fra : Faithless

Dato : 03-10-03 01:22

Nej, det ér/var ikke muligt for mig. Men jeg vejede "kun" 105kg 190 cm, så
måske det er muligt for folk der vejer mere, ved det ikke. Men jeg har helt
sikkert ikke lyst til at prøve denne kur (c;.

Fra : testen

Dato : 17-10-03 01:34

"Jakob Munck" skrev d. 01-10-03 11:10 dette indlæg :
> [...]

> v.h.
> Jakob Munck
>
> Hej, kender en kur, hvor man kan tabe op til 17 pund på en uge, ja jeg
skrev EN uge og nogle kilo lettere.
Må sige til hvis der er nogen som vel have opskriften
Har selv prøvet og på 3 dage, smed jeg 5 kilo.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Munck

Dato : 17-10-03 15:43

Jeg vil gerne have opskriften.

v.h.
Jakob

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-11-03 19:42

Jakob Munck wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg ikke sagt at dette er en sund kur, eller at jeg anbefaler den.
> Men er det mon ikke den måde man mister mest vægt på 14 dage? Er 10 kg.

Det er ikke urealistisk, men de ti kilo vil tabte, vil komme igen, og få
følgeskab
af yderligger 10kg. Man ville altså få mere 10kg i tiden efter kuren.
Det er musklerne som du taber på.

Hvis du ikke spiser sukker, kager og slik.
og spiser seks mindre måltider om dagen med en teske.
Så vil du nok opnå noget mere langsigtet.