Brød der ikke skal håndæltes
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-10-03 09:16

Der var for et stykke tid siden en tråd der handlede om brød, der ikke
blev håndæltet og havde en hævetid på 12 timer (såvidt jeg husker) Der var
også et link til en hjemmesiden. Jeg troede jeg havde gemt indlæggene, men
kan ikke finde dem. Kan nogen hjælpe?

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 01-10-03 10:15

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> (såvidt jeg husker) Der var også et link til en hjemmesiden.
> Jeg troede jeg havde gemt indlæggene, men kan ikke finde dem.

Det kunne være denne her:
Put 5 gr. gær og en spiseskefuld salt i 1/2 liter vand. Rør
durum-mel i til
det får konsistens som vælling. Rør hvedemel i til det begynder
at ligne
dej, men ikke tykkere end at man stadig kan røre i det med en
grydeske. Rør
sammen. Lad hæve køligt i 12 timer. Hæld ud på en bageplade. Drys
med mel.
Sæt i en ovn forvarmet til 250 grader. Skru ned til 225 grader
efter 5
minutter. Bag til skorpen er mørkebrun.

Nemmere kan det ikke være :)

--
Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige
forberedelser mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-10-03 11:10

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> writes:
> [...]
>med mel.
>Sæt i en ovn forvarmet til 250 grader. Skru ned til 225 grader

det ser ud til at være den rigtige - 1000 tak

Fra : Kim Jensen

Dato : 01-10-03 11:52

> det ser ud til at være den rigtige - 1000 tak

Giver du lige et prej om det bliver godt eller ej?

mvh
Kim Jensen

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-10-03 12:03

On Wed, 1 Oct 2003 12:52:13 +0200, "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote:

>Giver du lige et prej om det bliver godt eller ej?

Jeg kaster mig i aften ud i at røre 4. portion... De tre andre har
resulteret i superlækre resultater - og det er bare så dejlig nemt!

Hjertelig efterårshilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 01-10-03 12:13

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> writes:
>Giver du lige et prej om det bliver godt eller ej?

Ja, det gør jeg naturligvis

Fra : Kim Jensen

Dato : 09-10-03 09:30

> Ja, det gør jeg naturligvis

Nu har jeg selv prøvet det ... og ... MUMS!

Ufatteligt at SÅ lidt arbejde kan give et SÅ forrygende resultatet. Jeg
havde lavet peber-/tomatsuppe til aftensmad, men endte næsten med at spise
mig mæt i det nybagte brød. Super-saftig krumme, dejlig "sejhed" og en
brillant skorpe. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg har lavet dét ...

mvh
Kim Jensen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 09-10-03 10:58

Nu har jeg også prøvet det - imponerende lækkert - kna klart anbefales til
alle.
Tak for opskriften!