Udskrive mail med billede fra OutlookXP
Fra : Andreas Weis Kalckar

Dato : 01-10-03 07:47

Jeg modtaget en mail med et billede indsat.
Når jeg ser mail i visningspanel, vises billede ok, men når mail udskrives,
er billede erstattet af lille rødt kryds, som jo plejer at betyde at et link
er brudt. Jeg har cyklet gennem alle indstillinger i Outlook,
udskriftsindstillinger, herunder "udskriv vedhæftet fil", men intet hjælper.
Hvad har jeg overset?

Venlig hilsen
Andreas

Fra : pre

Dato : 01-10-03 08:19

Det fremgår ikke om der er tale om en vedhæftet fil eller et indsat
billede, men under alle omstændigheder er der tale om noget der optræder i
et utal af variationer.

Hvis afsenderen har indsat billedet som link er sagen klar. Billedet kan
ikke ses. Der kan være tale om lokale installationer der skal ændres og
endelig har MS et hav af KB artikler om det famøse X.
http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp er startsiden for at søge og
"Red X" bør nok indgå blandt søgeordene.
pre

Fra : Andreas Weis Kalckar

Dato : 01-10-03 12:45

Billedet er indsat. Jeg faldt over følgende artikel. Det afhænger
øjensynligt hvilken version af IE og SP man bruger.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;287768
Men da jeg sidder på et intranet med mange tusinde brugere kan jeg
naturligvis ikke sådan uden videre lige smide en SP på for at få det til at
passe.

Fra : pre

Dato : 01-10-03 13:57

Jamen virker det? Der er den lidt ubehagelige ting at vi her i landet
bruger ordet print i flæng, altså også i forbindelse med skærmen, og den
artikel sigter svj kan se på udskriv.
Jeg ville nok bruge alverdens hokus Pokus for at få billedet frem men det er
selvfølgelig nemmere sagt end gjort.
Det WorkAround som MS præsenterer lyder som det rene galimatias. At skulle
fjerne IE6 og installere IE5.5 ville få mig til at maile til afsenderen for
at få en kopi af billedet.

Fra : Linnea

Dato : 01-10-03 18:28

"Andreas Weis Kalckar" <news@cyberstation.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er brudt. Jeg har cyklet gennem alle indstillinger i Outlook,
> udskriftsindstillinger, herunder "udskriv vedhæftet fil", men intet

Det lyder som det, jeg også har kæmpet med. Havde den hele vejen til MS,
hvor jeg brugte laaaang tid med en supporter for at få konkretiseret
problemet.

Vi kom frem til, at det ikke var billeder generelt men specielt skærmdumps
indsat med Ctrl+V i en html-mail, som giver problemet. Altså at alt vises
fint på skærmen hos såvel afsender som modtager men i print går det galt.

Jeg konstaterede, at med en Outlook 2002, så var problemet der med en IE5.
Med en IE5.5 er det der ikke. Med en IE6 er problemet der. Med en IE6 og SP1
er problemet der ikke.
Og tilsyneladende ikke problemer med 2003, som jo også er med IE6/SP1.

Off-on-off-on )

Vi kom det aldrig nærmere, end at vi må afvente at firmaet får SP1 til IE6.
Ikke så tilfredsstillende som jeg kunne ønske. Især sætter jeg pris på, når
Technet/Knowledgebaser rent faktisk rummer præcise beskrivelser af de
hændelser, som brugerne oplever - så er man nemlig fri for at skulle spørge
i øst og vest. Nå men indtil videre lever vi så med workaround i de
situationer - som f.eks. at ændre format til rtf, når det er muligt. Og
eller kopiere mailindhold til Word inden print.

Giver mine oplevelser mening i dit tilfælde?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Andreas Weis Kalckar

Dato : 06-10-03 10:20

Ja, det giver mening. Vi er kommet frem til samme resultat: Afventer også
SP1. Men meget irriterende for brugerne indtil da. Tak for dit svar.

Fra : pre

Dato : 06-10-03 14:38

Sandsyniligvis er det en helt anden effekt der gør sig gældende nemlig at
man, ved at kopiere et Web billede kun kopierer adressen, altså lænken til
filen.
Derfor kan et preview vise grafikken, men ved at kalde printrutinen brydes
forbindelsen.

Prøv selv. Tricket er at gemme billedet og derefter indsætte det på sin
plads. Afhængigt af hvilken IE der bruges kan der være et Image værktøj der
kan zoome, printe eller gemme billedet.

Det er muligt nok at MS prøver at finde en løsning og mit råd til MA er:
Spørg MVP´erne. De ved.