Follow up på afkoksning af udstødning
Fra : Fer

Dato : 10-04-01 18:13

Hejsa...

JEg brugte den formular der var blevet brugt her i grupppen.... 1 kg kautisk
soda.. ca 5l. vand... Fyldte ekspantionspotten op, og dæmperen...
(afmonterede dem seføli' først.... proppede enderne... lod dem stå natten
over... næste morgen... havde jeg ihvertfald 5-6 håndfulde sod!!! Det var sq
noget man kunne mærke!! Damn... Når den rykker sq noget mere nu....

Desværre.... var dæmperen lidt rusten (satans til salt om vinteren... såe..
skal vi ikke bare sige at der er kommet et par ekstre afgangs huller i den..
(men den larmer heldigvis ikke ret meget..) Har nu et projekt igang med
´noget mejerirør, noget dæmper uld, og et tig svejsevæk.... Den skulle næååe
ruste væk *g*

Samtidig skiftede jegt tændrørs hætten og tændrøret... det har dog givet
anledning til en smule problemer?????

Jeg havde en 1 k ohms hætte på... meeen den var bare blevet kastet på i
mangel af bedre.. såe.. jeg købte en 5 k ohm's da min pusher mente det var
fint... vældig tænkte jeg.... Skal også lige havde et NGK BR9ES.. øj... det
havde de ikke.. damn men et B 9 ES kunne det blive til.. fint.. inge radio
dæmpning... so what.. der er sq ikke radio på den *g*

NÅR men det resultere så i... den hoster lidt i ny og næ... den kan find på
at lige sætte ud når man accelere, hvis man lige smider den et gear op,
jamen, så trækker den fint igen.... underligt... Når men endnu værre... min
YPVS jammer... tror jeg... når jeg køre, så lige pludseligt.. 4 takter den
helt vildt... og den trækker minus... ind til siden... dreje nøglen... i
bare 2 sek. Vupti så starter den igen.... Køre normalt... underligt! HAr på
fornemmelsen det enten er YPVS motoren eller CDI'en der ikke kan tåle støjen
fra tændrør???

Når men en anden ting... noget den gamle skrummel altid har gjort... Når jeg
køre over 80, og trækker den lidt langt ud i gearene... omkring de 8-9500
omrd/min. Så kan den godt klirre lidt undeligt... kunne måske godt lyde som
stempel ringene, men det er det ikke, da det også var sådan på det gamle
stempel... men det mest underlige er at lyden kun kommer når jeg giver gas,
altså hvis jeg køre om konstant tempo med f.eks. 80 % gas... siger den
intet... drejer man håndtaget bare en lille smule mere... kling kling
kling.. drejer tilbage... intet problem... ingen lyd... Jeg fatter det
ikke... Har en ide om det måske kan være membranen der brokker sig??? Der
sidder nogen stop plader på membran huset, de er bukket helt ud.... må de
være det, eller er der et max mål for dem???? ER Der nogen der har nogen
gode ide'er????

mvh Tommy Fer
Yamaha TDR 125

Fra : Doc Holliday

Dato : 10-04-01 18:36

Goddag...

dette afkoksnings trik....kan det bruges på alt hvad der sidder potter på?
F.eks en scooter udst.(He he nok det forkerte forum at spørge til scooter
meeeen håber i kan hjælpe) ???

MVH.
Doc Holliday

Fra : Doc Holliday

Dato : 10-04-01 18:38

Goddag...

Fra : Armand

Dato : 11-04-01 00:21

Fer <fer@cool.dkNOSPAM> skrev i en news:9avent$p2a$1@sunsite.dk...

> [...]
> intet... drejer man håndtaget bare en lille smule mere... kling kling
> kling.. drejer tilbage... intet problem... ingen lyd... Jeg fatter det

Også ved tungt træk ved lave omdrejninger??
= Oktan-mangel!!

Prøv uanset hvad med højere oktan ved næste optankning (= billig og
simpel fejlfinding!).

--
Armand.