Skjule email
Fra : Nederbasse

Dato : 30-09-03 20:38

Hej
Hvis man har en mailto:mail@mail.dk kan den så skjules/kodes så den ikke
opsnappes af søgebotter, jeg tænker på spam o.l. ?

Lars

Fra : jopa

Dato : 30-09-03 20:52

http://www.html.dk/artikler/00041/

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 30-09-03 21:56

"jopa" <222jopa@pc.dk(fjern222)> skrev i en meddelelse
> "Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Tak lige det jeg skulle bruge

Lars

Fra : jopa

Dato : 30-09-03 21:58

"Nederbasse" <laneSPAMFRI@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Tak lige det jeg skulle bruge

Det bedste efter min mening er dette
http://www.web-templates.dk/kontakt.php

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-10-03 21:44

jopa wrote:

> Det bedste efter min mening er dette
> http://www.web-templates.dk/kontakt.php

(som er en form-mail)

Det er jeg ret uenig i. Jeg lader ofte være med at kontakte folk hvis
jeg ikke kan få en ordentlig mailadresse jeg kan lægge i min adressebog,
og desuden føle mig sikker på at kunne få en kopi af det jeg sender osv.
Derudover så har mit mailsystem visse features som jeg er ret vant til
at bruge og som ikke lige bliver bygget ind i en formular, så alt i alt:
det er muligvis en spamsikker løsning, men det er ikke en jeg vil
foretrække!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-10-03 23:03

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

> Jeg lader ofte være med at kontakte folk hvis jeg ikke
> kan få en ordentlig mailadresse jeg kan lægge i min
> adressebog

Det kan der være noget om - det har folk tendens til at
gøre.

> og desuden føle mig sikker på at kunne få en kopi af det
> jeg sender

Du kan jo klippe det sendte ud og gemme det i en tekstfil
- det gør jeg ofte. Desuden får du som regel adressen når
du får svar på det du sender.

> alt i alt: det er muligvis en spamsikker løsning, men det
> er ikke en jeg vil foretrække!

Jeg er helt holdt op men at lægge min mailadresse offentligt
frem af den simple grund at jeg har måttet lukke min gamle
adresse på grund af spam. Derfor bruger jeg udelukkende
en mailform - den har ingen bagvedliggende adresse at høste.

Vil folk skrive til mig må de bruge den - og det gør de.

--
Allan
http://html-faq.dk/kontakt.asp

Fra : jopa

Dato : 02-10-03 13:03

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg ret uenig i. Jeg lader ofte være med at kontakte folk hvis
> jeg ikke kan få en ordentlig mailadresse jeg kan lægge i min
> adressebog,

Nu spurgte han vist specifikt hvorledes han kan skjule sin mailadresse
således at den ikke høstes af spamrobotter.
Derfor mit svar om formmail.

>og desuden føle mig sikker på at kunne få en kopi af det
> jeg sender osv.

Hvis du checker min vil du opdage at den kan sende en kopi til afsenderen

ps snakker vi om et domæne skulle det ikke være svært at finde ud af at
sende en alm mail