Et spørgsmål om afskrivning ved totalskade~
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 30-09-03 19:06

Hej

Jeg har købt et digitalt videokamera, d. 10/8 2000 for kr. 9999.-. Den 11/8
2003 har jeg indleveret det til reparation. Forretningen har vurderet at det
er totaltskadet. Heldigvis havde jeg en forsikring. I den står der blandt
andet (men dette er det relevante afsnit):

"Afskrivning: Ved totalskade eller tyveri er den maksimale erstatningssum
den oprindelige købspris fratrukket en årlig afskrivning på 20% af saldo
pr. år fra den 25. måned, regnet fra købsdatoen. Ingen afskrivning i
forbindelse med reparation."

Desværre er (forretningens) forsikringsselskabet og jeg ikke enige om hvad den
maksimale erstatningssum bør være.

Hvordan mener gruppen at ovenstående passus skal fortolkes - altså, hvad er den
maksimale erstatningssum, givet at der er gået 3 år og een dag (36 måneder,
een dag).

På forhånd mange tak.

Mads

P.S. Krydspostet til dk.videnskab.jura og dk.forbruger. FUT sat til
dk.forbruger.

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
The only way to truely protect your data is to grind up your hard drive