Internet regning, og moms for halv måned!?
Fra : Casper Bang

Dato : 30-09-03 17:17

Hej,

Jeg har for et par dage siden modtaget min blanket til betaling af moms.
Jeg har som fast omkostning i virksomheden (enkeltmands, uden
virksomhedsordning) en internet regning, på 2160 ex moms om måneden.
Denne bliver betalt den tolvte i hver måned, og dækker derfor en måned
halvt.

Hvordan skal jeg beregnde moms for dette? Kan jeg trække købsmomsen fra på
forskud den ene måned, eller skal jeg dele bogføringen op i to?
Det er første gang jeg indsender mit momsregnskab, og regner med at få
14,000 kroner tilbagebetalt hvis alt går vel... så jeg ville gerne have at
det var rigtigt, så jeg kan få hurtig ekspidition.

MVH
~Casper Bang

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 30-09-03 17:51

"Casper Bang" skrev:

> Hvordan skal jeg beregnde moms for dette?

Det er fakturadatoen der er afgørende, ikke hvilken periode omkostningen
dækker.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Casper Bang

Dato : 01-10-03 11:08

> Det er fakturadatoen der er afgørende, ikke hvilken periode omkostningen
> dækker.

ok... Den er jeg med på.

Min internet regning er betalt via PBS... den bliver først trukket den
tredje i denne måned (oktober). Der står godt nok en faktura dato på den
12.09.03.

Nu vil jeg lige være helt sikker :) Kan jeg trække købsmomsen fra denne
periode?

Håber i kan hjælpe.

Fra : Nico de Jong

Dato : 01-10-03 15:34

> Min internet regning er betalt via PBS... den bliver først trukket den
> tredje i denne måned (oktober). Der står godt nok en faktura dato på den
> 12.09.03.

Det er _fakturadatoen_ der er relevant her, ikke _forfaldsdatoen_

Nico

Fra : Casper Bang

Dato : 01-10-03 17:13

> Det er _fakturadatoen_ der er relevant her, ikke _forfaldsdatoen_

ok, tak så :)