login info
Fra : Bo Fenger

Dato : 30-09-03 14:52

Hej NG
Jeg bruger VBA under excel
Jeg har brug for at udtrække user info (login navn på den der er logget på
computeren), jeg har prøver at bruge

MsgBox "Current user is " & Application.UserName

men dette giver blort brugeren der er registret til excel.

Ved I hvordan man gør

PFT
Bo

Fra : Steen Alcor

Dato : 01-10-03 18:51

"Bo Fenger" <bfp@maxon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren), jeg har prøver at bruge
>
> MsgBox "Current user is " & Application.UserName
>
> men dette giver blort brugeren der er registret til excel.

Lavet i VB6 og ser ud til at det også virker i VBA

Private Declare Function WNetGetUserA Lib "mpr" (ByVal lpname As String, _
ByVal lpUserName As String,
_
lpnlength As Long) As Long

Function HentBruger() As String
Dim Bruger As String * 255
Bruger = Space(255)
Call WNetGetUserA(vbNullString, Bruger, 255&)
HentBruger = Left$(Bruger, InStr(Bruger, vbNullChar) - 1)
End Function

--
Steen Alcor

Remove FJERNDETTE from my email to reply