Adaptec RAID 2400A vs 3ware 3w7506-4
Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 30-09-03 13:32

Hejsa!

Jeg skal til at strikke en ny server sammen. Det skal være IDE RAID5, men
jeg har kig på to forskellige IDE RAID controllere hvor jeg ikke kan
gennemskue hvad jeg skal vælge! Jeg har tidligere erfaringer med Promises
ATA RAID controllere, men de performer ikke vildt godt - derfor er jeg nu på
jagt efter andre.

Den ene er Adaptec ATA RAID 2400A (http://shor.ter.dk/992516522) der bl.a.
kan præstere at have 32 MB cache (op til 128 MB).
Den anden er 3ware 3w7506-4-RAID (http://shor.ter.dk/957009948) der ikke har
nogen stor cache, men jeg har hørt meget godt om 3wares produkter.

Det bliver 3 x 120 eller 160 GB IDE diske med 8 MB cache der skal drive
værket. Og værket bliver en lille Windows 2003 server med Exchange og lidt
fil og print-deling.

Er der nogen der har erfaringer med nogen af de to produkter - eller evt.
andre gode IDE RAID controllere? Gerne hvordan de yder i RAID5.

Til dem der vil skynde sig at sige at jeg skal have UPS på hvis der er
cache, så bare rolig - der skal UPS på

Jesper

Fra : Jesper Kjeldsen

Dato : 30-09-03 13:45

"Jesper Kjeldsen" <usenet@jknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> nogen stor cache, men jeg har hørt meget godt om 3wares produkter.

Så skete det alligevel - sad og gjorde alt hvad jeg kunne for at huske dette
link:
http://www.3ware.com/products/pdf/Benchmark_7500-8_RAID-5.pdf
Det er en test hvor bl.a. de to er sat op mod hinanden (eller rettere en
tidligere version af 3ware controlleren). Der vinder 3ware over Adaptecen -
men det jo også 3ware der har lavet testen så er lidt skeptisk!

Jesper