Skærme
Fijala 3554
Er www.prad.de troværdig ?
Fra : Jesper Hartoft

Dato : 30-09-03 13:07

....forstået på denne måde - er produktoplysningerne korrekte ?

Jeg spørger fordi jeg har fået øje på en Philips 200P3A som iflg.
http://www.prad.de/guide/screen556.html er med IPS panel.

Og så tænkte jeg på om den er på højde med (eller i nærheden af)
f.eks. Dell 2000FP ?

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : rane

Dato : 30-09-03 13:13

On Tue, 30 Sep 2003 14:06:46 +0200, Jesper Hartoft
<posten@SpLoEsTt.cybetcity.dk> wrote:

> [...]
>http://www.prad.de/guide/screen556.html er med IPS panel.
>
>Og så tænkte jeg på om den er på højde med (eller i nærheden af)

Prad.de er meget troværdige, dog kan du for en sikkerheds skyld spørge
på forummet om skærmen virkelig har et IPS panel.

Som udgangspunkt skriver Prad de specifikationer ned som de får at
vide af producenten, så hvis producenten lyver, kan Prad jo ikke gøre
meget ved det. Dog får de løbende anmeldelser ind fra folk, og retter
derefter oplysningerne hvis de viser sig at være forkerte.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-09-03 18:43

> [...]
> http://www.prad.de/guide/screen556.html er med IPS panel.
>
> Og så tænkte jeg på om den er på højde med (eller i nærheden af)

Jamen den Philips er efter sigende udstyret med samme panel, som både Dell
2000FP og Nec 2080UX. Der kan dog stadig være mindre udsving i
specifikationerne fra skærme til skærm selv om de kører med samme grund
panel, dels fordi de enkelte TFT fabrikanter jo selv bestemmer, hvad de vil
opgive, dels fordi de i særlige tilfælde ændrer en smule på panelet - dette
ynder f.eks Eizo at gøre.
Eizo har haft tradition for at bruge Sony trinitron rør i deres gamle CRT
skærme, og har tit foretaget justeringer selv.

Denne tradition fører de nu videre med TFT skærme.

Men den Philips skulle være et godt køb til prisen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Zulu

Dato : 30-09-03 19:20

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Denne tradition fører de nu videre med TFT skærme.
>
> Men den Philips skulle være et godt køb til prisen.

Meget mærkeligt... På EDBpriser er der tre (3) forhandlere, der har den
stående til ca. 5,5 k, men når man klikker videre til deres sider ligger
priserne på lige under 10. Er de ved at falde helt af på den inde på
EDBpriser?

Zulu

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 30-09-03 20:11

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> wrote in message
> [...]
> stående til ca. 5,5 k, men når man klikker videre til deres sider ligger
> priserne på lige under 10. Er de ved at falde helt af på den inde på

Aner det ikke, men dell.dk har den til knap 6.100,- inkl. forsendelse.

mvh
Jesper \

Fra : JK

Dato : 30-09-03 21:15

On Tue, 30 Sep 2003 21:11:06 +0200, "Jesper Hartoft"
<postenA@Tpost.cybercity.dk> wrote:

>"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> wrote in message
>Dell
>CRT

>Aner det ikke, men dell.dk har den til knap 6.100,- inkl. forsendelse.

Det er altså ikke en Philips skærm, men samsung.

Der tales vist om, at disse skærme har samme panel type, S-IPS panel,
ikke at de er samme fabrikat.

John

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 01-10-03 08:37

"JK" <john@mailzone.com> wrote in message

> Det er altså ikke en Philips skærm, men samsung.
>
> Der tales vist om, at disse skærme har samme panel type, S-IPS panel,
> ikke at de er samme fabrikat.

Øhh, hvis du kigger her :
http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/bundle/default.asp?s=dkdhs&l=da&m=dkk&n=&cu=dkdhs&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&c=DK110205
Står der da også Philips et par linier over Samsung ?

Men det hele er lidt ligemeget nu, de har justeret prisen op til over
10.000,- !!

mvh
Jesper \

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-10-03 01:15

> [...]
> stående til ca. 5,5 k, men når man klikker videre til deres sider ligger
> priserne på lige under 10. Er de ved at falde helt af på den inde på

Upsss....jeg kender kun til M modellen - den der koster 9.149 Dkr
Ved ikke om den anden model er ældre eller med et andet panel - men en
prisforskel på 4000 Dkr er meget - så dobbelt tjek det inden evt. køb.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph