Hjælp med handsker?!
Fra : Thomas

Dato : 30-09-03 12:38

Jeg har haft knallert i snart 3 år & hver evig eneste efterår/vinter, fryser jeg så meget om fingrene at de bli'r mørkeblå. Sidste
år ofrede jeg lidt over 500kr. på et par kevlar handsker jeg købte i en knallertbix, samme resultat. Er der ikke en af Jer, der har
et godt råd til hvor jeg skal købe handsker, hvilken slags det skal være & hvad de koster?

På forhånd tak

Thomas

Fra : Anders Jensen

Dato : 30-09-03 14:21

Jeg kører med Gore-Tex handsker fra Hestra. Har 2 forskellige jeg skifter
imellem når de bliver for våde ( udvendig ). Vælg en lang model der går et
stykke op af armen.
Men fryse slipper du nok ikke helt for. Varmehåndtag kan evt. monteres samt
'skjold' foran håndtag for at tage fartvinden.

MVH Anders ( AREA51 )

Fra : Omikron[9400]

Dato : 30-09-03 16:47

> [...]
knallertbix, samme resultat. Er der ikke en af Jer, der har
> et godt råd til hvor jeg skal købe handsker, hvilken slags det skal være

et par gode luffer, luffer er gode da fingerne ka varme hinanden

mvh Lasse

Fra : Kolonorma

Dato : 30-09-03 20:57

Absolut forkert. Det er ikke bedst at have fingrene sammen, men derimod hver
for sig da der gir mest isolering og dermed mest varme. Du kan evt bruge de
der "varmeindlæg". Enten i pude-form eller i håndtagenene.

Fra : Hekto

Dato : 30-09-03 21:03

In article <3f79e013$0$54851$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kolonorma
says...
> Absolut forkert. Det er ikke bedst at have fingrene sammen, men derimod hver
> for sig da der gir mest isolering og dermed mest varme. Du kan evt bruge de
> der "varmeindlæg". Enten i pude-form eller i håndtagenene.

Naaaah! Der er du altså forkert på den!
Rigtig gode vinterhandsker har tommel og pegefinger, og så rsten som
'luffe'. Bruger man et par tynde silkehandsker inden i, bliver det
endnu bedre.
Gå ned i en rigtig motorcykelforretning og se hvad de har af
vinterudstyr.
--
/Hekto

Ducati Pantah 600 SL + Suzuki LS650 + GS450E Til Salg!
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kolonorma

Dato : 30-09-03 21:12

Det er ren logik. I ulykkestilfælde med folk med kulde chok vil du også
bemærke at feks hvert ben pakkes ind i tæpper hvert for sig... sådan er
det -. jo mere stillestående luft desto bedre isolering....

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 30-09-03 22:52

"Kolonorma" <migogliva4everbestfriends@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er ren logik. I ulykkestilfælde med folk med kulde chok vil du også
> bemærke at feks hvert ben pakkes ind i tæpper hvert for sig... sådan er
> det -. jo mere stillestående luft desto bedre isolering....

Ja, men mon ikke fordi at der er noget varme i de tæpper?

Jeg har lært at når det er rigtigt koldt og man skal forsøge at holde
varmen, så er det bedst at lade 2 varmekilder isolere sig og hjælpe hinanden
med at holde varmen. Det er uundgåeligt at vi afgiver varme, og det ville
være smart hvis der var en anden genstand til optage den, det være sig en
krop, finger eller deslige. Min far fortalte en historie fra hans
soldatertid. Det var en kold nat og de var på øvelse. De var 2 der valgte at
bygge en tunnel i halm, hvorpå de smed næsten alt tøj og lagde sig ( 2
mand ) ind i. De andre kunne selvfølgelig hurtigt få de tanker som enhver nu
ville få i den situatíon, men faktum var at dagen efter var de de eneste der
havde sovet! Og der var varmt og godt.

/Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-09-03 23:04

Jeg er dybt forundret, så mange svar der er kommet, tak for det Nu hælder jeg også til teorien om, at luffer måske ville være
det smarteste pga. rummeligheden, altså mulighed for at luften derinde forbli'r varm. Jeg ved da i hvertfald, at jo mindre handsker
er, desto koldere er de. Men problemet med luffer er jo nedsat greb om styret..
Men lad mig endelig høre, hvad diskussionen ender med. Jeg vil bare gerne ha' varme hænder i år, så det ikke er en pine at køre på
knallert nu hvor årstiden er skiftet.

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-09-03 23:16

> Jeg er dybt forundret, så mange svar der er kommet,
> tak for det

Der er også en anden mulighed
http://www.aprilia.dk/shop/illustrations/6095081a.jpg

de er faktisk gode. Hot Hands hedder de.

mvh. Thomas

Fra : Thomas

Dato : 30-09-03 23:54

> Der er også en anden mulighed
> http://www.aprilia.dk/shop/illustrations/6095081a.jpg
>
> de er faktisk gode. Hot Hands hedder de.
>
> mvh. Thomas

Jeg tror nok det er en idé, hvis det er hvad jeg tror det er udfra det bette billede... Sådan nogle kørte folk med i gamle dage, i
noget sort stift plastik, gjorde de ikke?
Hvad koster sådan nogle & virker de?

Thomas²

Fra : Thomas

Dato : 01-10-03 22:55

> Jeg tror nok det er en idé, hvis det er hvad jeg tror det er udfra det
bette billede... Sådan nogle kørte folk med i gamle dage, i
> noget sort stift plastik, gjorde de ikke?
> Hvad koster sådan nogle & virker de?

jo der er nok som dem folk brugte i gammle dage.
Det er faktisk en stor luffe der bliver monteret omkring.
spejl og gashåndtag. Som er foret og er vind og vandtæt.

mvh. Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 23:31

Kolonorma wrote:
> Det er ren logik. I ulykkestilfælde med folk med kulde chok vil du også
> bemærke at feks hvert ben pakkes ind i tæpper hvert for sig... sådan er
> det -. jo mere stillestående luft desto bedre isolering....

Har du nogensinde prøvet at køre med luffer?

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 09:08

In article <slrnbnk10n.ioe.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Har du nogensinde prøvet at køre med luffer?

Ja!
Den omtalte slags, med 3 fingre og ½-luffe.
Så kan man hvile nogle fingre på kobling og bremse.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-10-03 10:48

Hekto wrote:
> Ja!
> Den omtalte slags, med 3 fingre og ½-luffe.
> Så kan man hvile nogle fingre på kobling og bremse.

Det var jo ikke dig jeg spurgte ..

Jeg husker at jeg var jævnt glad for de luffer jeg kørte med dengang
jeg var knallertbisse ... :) jeg skal helt klart ha' nogle
tilsvarende når jeg skal til at køre vinterkørsel på min Russer.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Hekto

Dato : 01-10-03 11:07

In article <slrnbnl8n2.ioe.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...

> Det var jo ikke dig jeg spurgte ..

Nååh nej! ;0P

Fra : Rasmus

Dato : 01-10-03 09:18

Da jeg startede i lære kørte jeg ca 12 km til arbejde, hver vej. Jeg brugte
et par ruskindshansker med lammeskindsfoer, og har aldrig frosset på
fingerene.

Fra : Thomas

Dato : 01-10-03 10:32

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:ble2ka$5o1$1@sunsite.dk...
> Da jeg startede i lære kørte jeg ca 12 km til arbejde, hver vej. Jeg brugte
> et par ruskindshansker med lammeskindsfoer, og har aldrig frosset på
> fingerene.

Det lyder fornuftigt, specielt hvis du også kørte om vinteren. Men hvor finder man sådan et par handsker?
Skal det være en specialbutik eller læderbutik?

Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 01-10-03 11:33

Jeg tror jeg købte dem i en herretøjsforretning, som solgte lidt pænere tøj.

Fra : Thomas

Dato : 01-10-03 12:48

"Rasmus" <r_w_o@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:bleagr$kt7$1@sunsite.dk...
> Jeg tror jeg købte dem i en herretøjsforretning, som solgte lidt pænere tøj.

Hmm, nu faldt jeg i. Jeg var lige nede i den lokale knallertbutik for at høre, hvad de havde af handsker & hvad de foreslog. Nu er
jeg den så forhåbentlige lykkelige ejer af et par luffer i noget der ligner læder. I flg. sælgeren skulle de være mægtig gode & der
følger "regnslag" med dem. Efter hans mening var handsker almindeligvis koldere & med de nye knallerter, var der ingen problemer med
luffer. Anyway, de kostede 300,- så det var vel rimeligt nok. Nu sprøjter jeg dem med noget vandafvisende & håber det holder. Indtil
videre mange mange tak for Jeres gode råd.

Thomas