Outlook filter
Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 30-09-03 12:05

Hej ng

Mit outlook har blokeret en mdb fil (en database) er der nogle mulighed for
at åbne den, uden at skulle ind og ændre noget i regedit. Det er ikke en
virus eller orm. Jeg har Win Xp sp1 og Ms Office 2002

Vh

Jegvan

Fra : pre

Dato : 30-09-03 15:05

Blad et par dage tilbage for at se en række muligheder selvom de her anførte
nok er mest i retning af dit ønske.
Filerne kan hentes på adressen: www.slipstick.com

pre

> If you prefer not to edit the registry directly, you can use one of
> these tools to make the change; not all support both Outlook 2002 and
2000:

> Attachment Options COM add-in by Outlook MVP Ken Slovak that
> adds an Attachment Security Options page to the Tools | Options dialog in
> Outlook 2002 to allow you to manage which file attachments are blocked.
Only

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-09-03 19:02

Den 30 sep 2003 skrev Jegvan Durhuus i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> mulighed for at åbne den, uden at skulle ind og ændre noget i
> regedit. Det er ikke en virus eller orm. Jeg har Win Xp sp1 og Ms

Opret i notesblok en fil med f.x. følgende indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;exe;rar;html;url;com;mdb"

Filen skal gemmes som .reg

Dobbeltklik på filen, og regdb opdateres

Lars Klintholm

Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 01-10-03 11:42

Tusind tak til pre og Lars for jeres svar, jeg gjorde som Lars skrev, nemt,
ligetil og virker perfekt.

VH Jegvan

Fra : pre

Dato : 01-10-03 12:39

Det er da fint - men så vil jeg bare bede dig slette hvis du har registreret
noget med min e-mail adresse. Det par tusinde virus mails jeg fik i sidste
uge var mere end rigeligt. Og som nogen vil ha´ bemærket er virus-turen nu
også kommet til nyhedsgrupperne.
pre

Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 04-10-03 23:49

Jeg har ikke registeret noget som selv ved din email eller andres som er i
nogen NG. Hvis jeg ikke åbner de filer som er vedhæftet mails som jeg ikke
kender er der vel ingen større risiko ved at have gjort den ændring?

VH Jegvan

Fra : pre

Dato : 05-10-03 13:08

I kampen mod hackere, spammere og andre utiltalende reklamefiduser vil det
altid være "os" som taber. Gennem mange år har Microsoft fået lukket mange
sikkerhedshuller, altså har begavede programmører brugt (sandsynligvis) lang
tid på at beskytte programmerne. Alligevel kommer der (i Udlandet)
ustandselig kritik fra brugere der er sure over at skulle installere SP´er
og andet pjat, i stedet for at MS gjorde sit arbejde ordentligt.

Her er lidt af hvordan den seneste virus virker.
***************************
..... it scans your hard drive for email addresses. This can be anyones
email address, not just yours. It doesn't just look in your address book
but also any web pages that are stored on your hard drive.

A goldmine of addresses is usually gathered from the browsers folder of
recently viewed pages pages - in Internet Explorer that's the Temporary
Internet Files folder/s. The important point is that email addresses are
stolen from all sorts of places on a computer.

Once SoBig has those addresses it starts sending out infected email
messages.
Those infected messages are marked as coming

FROM: one of the stolen email addresses
TO: another of the stolen email addresses

Vital Point: The message will almost invariably NOT really come from the
email address shown.

Don't blame the apparent FROM email address in an infected message - not
only is the person probably not infected, they are totally unaware that a
message has been sent in their name.

There's no practical way to trace the source of the infected messages, at
least not for those of us who don't do anti-virus tracking for a living. In
the current attack the messages may well be coming from multiple sources.
**************************

Ingen kan forbyde dig at slette nogen af disse sikkerhedsforanstaltninger,
ingen kan (pt.) tvinge andre til at installere A.V. programmer, men de der
blev, og de der bliver inficeret har alle tænkt at det kun er de andre det
går ud over.

Ingen af de PC´er jeg bruger til daglig indeholder en ægte mail adresse, alt
ligger på løse diske som kun åbnes når der er lukket for netværket.

Det fikseste du kunne ha´ gjort var at sætte serveren til at beholde en kopi
af alle mails for en eller to dage, derved kunne prekære situationer undgås
gennem OE.

pre