/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kn filter. Kan det anbefales?
Fra : Hjalte


Dato : 30-09-03 11:21

hejsa...
Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
benzinøkonimi og en lidt flere heste.
Er det sandt? Og kan det anbefales?
Er det sådan at bilen "brummer" efter man har sat det i? Eller er det
ikke noget man behøver at bekymre sig om. Syntes ikke det er fedt at
bilen larmer...

Og lige til sidst, hvor køber man et sådan filter, og hvad er
prisklassen?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte

 
 
Roberto Saldo (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 30-09-03 11:23

Hjalte wrote:
> hejsa...
> Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> Er det sandt? Og kan det anbefales?

Måske, nej.

> Er det sådan at bilen "brummer" efter man har sat det i? Eller er det
> ikke noget man behøver at bekymre sig om. Syntes ikke det er fedt at
> bilen larmer...

Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.

> Og lige til sidst, hvor køber man et sådan filter, og hvad er
> prisklassen?

500kr?


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Hjalte (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Hjalte


Dato : 30-09-03 11:28

On Tue, 30 Sep 2003 12:23:08 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
wrote:

Shit, det var hurtigt svar
3 min.

Tak for svaret.

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Roberto Saldo (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 30-09-03 11:35

Hjalte wrote:
> On Tue, 30 Sep 2003 12:23:08 +0200, Roberto Saldo <rs@Oersted.DTU.dk>
> wrote:
>
> Shit, det var hurtigt svar
> 3 min.
>
> Tak for svaret.

Bare sørg for at skifte det alm papirfilter jævnligt, så er der vist ikke meget
andet at gøre.


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Max[DK] (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 30-09-03 11:36

> Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.

Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???

/Max



//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 12:11


"Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:blbmaq$4p$1@sunsite.dk...
> > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
>
> Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???

Nej.

Mvh
//zigge



Max[DK] (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 30-09-03 12:27

> Nej.

Hvad så med de KN med lægger i org. filter box?

/Max



Max[DK] (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 30-09-03 12:38

> Hvad så med de KN med lægger i org. filter box?

Pasted fra http://www.dot-e.dk/

SP: Hvad skal jeg vælge til min bil? Et Injection Kit eller et almindeligt
filterelement? Bilen er en Toyota Corolla 1,6 fra '98.
Til din bil fås der både et indsatsfilter og et af vores 57i Performance
Injection Kit, så det kommer an på hvad du gerne vil. Filterelementer er
billigst, nemmest at monterer og ændrer ikke på motorens lydniveau.
Injection Kittet giver flere kræfter fordi det fjerner al den luftmodstand
der er i indsugningssystemet, luftfilterkasse m.v., som primært er designet
til at dæmpe indsugningslyden, som er specielt tydelig under kraftig
acceleration. Så med kittet får du ekstra kræfter, normalt 4 - 8 hk, på din
bil hele 10 hk, og masser af fed lyd.

----

Og jeg forholder mig ikke til det de lover ang. forøgelse osv.

/Max



//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 15:41


"Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:blbpad$l1f$1@sunsite.dk...
> > Nej.
>
> Hvad så med de KN med lægger i org. filter box?

De har den fordel over alm. filter at du selv kan vedligeholde dem med KN's
produkter og derved spare lidt, eller rense det hyppigere så du generalt har
et renere filter.
Støjen er den samme som ved et papirfilter.

Mvh
//zigge



Per Beer Hansen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-09-03 16:59

//zigge wrote:
>
> De har den fordel over alm. filter at du selv kan vedligeholde dem
> med KN's produkter og derved spare lidt,

Det kan jeg så ikke give dig helt ret i.
Til f.eks. en Sierra, kan jeg købe ca. 14 originale luftfiltre, for den pris
som ét KN filter koster.
Det er da til et par (eller ti) års forbrug af filtre

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere




//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 18:45


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMhansen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f79a854$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> //zigge wrote:
> >
> > De har den fordel over alm. filter at du selv kan vedligeholde dem
> > med KN's produkter og derved spare lidt,
>
> Det kan jeg så ikke give dig helt ret i.
> Til f.eks. en Sierra, kan jeg købe ca. 14 originale luftfiltre, for den
pris
> som ét KN filter koster.
> Det er da til et par (eller ti) års forbrug af filtre

Pointen i mit indlæg var at hvis du renser filter for f.eks. hver 10.000Km
så har du et renere filter end hvis du kun skifter for hver 50.000Km.
Og så er 10 papirfiltere lige med et kun lig med 100.000Km...

Mvh
//zigge



Martin Vollert (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-09-03 15:02


"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message news:3f7964cb$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:blbmaq$4p$1@sunsite.dk...
> > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
> >
> > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
>
> Nej.


Jo
--
Hilsen Martin.
Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport



//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 15:38


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran snabela@plakaten.dk> skrev i en
meddelelse news:3f798cea$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message
news:3f7964cb$0$54806$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Max[DK]" <maxses@S-NOT_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:blbmaq$4p$1@sunsite.dk...
> > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
> > >
> > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> >
> > Nej.
>
>
> Jo

Alt andet lige - Nej.
Hvis ikke der også monteres anden udstødning osv. osv. er der i bedste fald
minimalt at hente i at skifte filter. Selvfølgeligt "eksistere" der biler
hvor indsugningen er dårligt konstrueret, men det er ikke generalt
tilfældet.
Men hvis du kan henvise til gode sider med velunderbyggede facts, så vil jeg
da gerne have dem.

Mvh
//zigge



Martin Vollert (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-09-03 15:58


> > > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
> > > >
> > > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> > >
> > > Nej.
> >
> >
> > Jo
>
> Alt andet lige - Nej.
> Hvis ikke der også monteres anden udstødning osv. osv. er der i bedste fald
> minimalt at hente i at skifte filter. Selvfølgeligt "eksistere" der biler
> hvor indsugningen er dårligt konstrueret, men det er ikke generalt
> tilfældet.
> Men hvis du kan henvise til gode sider med velunderbyggede facts, så vil jeg
> da gerne have dem.
>

Jaa det er rigtig, men nu taler vi jo støj gør vi ik ??
og et kn indsats filter larmer ikke mere end et orig.

:-}
--
Hilsen Martin.
Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport



//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 18:47


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran snabela@plakaten.dk> skrev i en
meddelelse news:3f7999e1$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > > > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
> > > > >
> > > > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> > > >
> > > > Nej.
> > >
> > >
> > > Jo
> >
> > Alt andet lige - Nej.
> > Hvis ikke der også monteres anden udstødning osv. osv. er der i bedste
fald
> > minimalt at hente i at skifte filter. Selvfølgeligt "eksistere" der
biler
> > hvor indsugningen er dårligt konstrueret, men det er ikke generalt
> > tilfældet.
> > Men hvis du kan henvise til gode sider med velunderbyggede facts, så vil
jeg
> > da gerne have dem.
> >
>
> Jaa det er rigtig, men nu taler vi jo støj gør vi ik ??
> og et kn indsats filter larmer ikke mere end et orig.

Æh - Nu er jeg forvirret, mener du at jo mere bilen larmer jo hurtigere køre
den?

Mvh
//zigge



Martin Vollert (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Vollert


Dato : 30-09-03 19:03

Vi startet lige fra toppen ok

> > > > > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører' man.
> > > > > >
> > > > > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> > > > >
> > > > > Nej.

her svare du vel nej til at larmen ikke kommer an på hvilket filter man køber ok.

> > > >
> > > > Jo

og her svarer jeg jo til at det afhænger af hvilket filter du køber ok


> > Jaa det er rigtig, men nu taler vi jo støj gør vi ik ??
> > og et kn indsats filter larmer ikke mere end et orig.
>
> Æh - Nu er jeg forvirret, mener du at jo mere bilen larmer jo hurtigere køre
> den?

Og nej så ung er jeg ikke mere

--
Hilsen Martin.
Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport



kr (30-09-2003)
Kommentar
Fra : kr


Dato : 30-09-03 21:17

At fortælle mekanikeren at man har et KN indsatsfilter, så han ikke skifter
det som ren reflekshandling til et papirfilter ved service, en fejl man
først opdager når regningen kommer med posten og så er skraldespanden tømt.

Keld

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran snabela@plakaten.dk> skrev i en
meddelelse news:3f79c6a3$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi startet lige fra toppen ok
>
> > > > > > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører'
man.
> > > > > > >
> > > > > > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> > > > > >
> > > > > > Nej.
>
> her svare du vel nej til at larmen ikke kommer an på hvilket filter man
køber ok.
>
> > > > >
> > > > > Jo
>
> og her svarer jeg jo til at det afhænger af hvilket filter du køber ok
>
>
> > > Jaa det er rigtig, men nu taler vi jo støj gør vi ik ??
> > > og et kn indsats filter larmer ikke mere end et orig.
> >
> > Æh - Nu er jeg forvirret, mener du at jo mere bilen larmer jo hurtigere
køre
> > den?
>
> Og nej så ung er jeg ikke mere
>
> --
> Hilsen Martin.
> Fræsende rundt i en Escort 1.8 Sport
>
>



//zigge (30-09-2003)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 30-09-03 21:48


"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran snabela@plakaten.dk> skrev i en
meddelelse news:3f79c6a3$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vi startet lige fra toppen ok
>
> > > > > > > > Det er netop meningen, jo mere larm, jo hurtigere 'kører'
man.
> > > > > > >
> > > > > > > Hmm...kommer det ikke en del an på hvilket filter du købet???
> > > > > >
> > > > > > Nej.
>
> her svare du vel nej til at larmen ikke kommer an på hvilket filter man
køber ok.
>
> > > > >
> > > > > Jo
>
> og her svarer jeg jo til at det afhænger af hvilket filter du køber ok
>
>
> > > Jaa det er rigtig, men nu taler vi jo støj gør vi ik ??
> > > og et kn indsats filter larmer ikke mere end et orig.
> >
> > Æh - Nu er jeg forvirret, mener du at jo mere bilen larmer jo hurtigere
køre
> > den?
>
> Og nej så ung er jeg ikke mere

Ahh, så er jeg med igen. Spørgsmålet er så bare om bilen larmer mere hvis
den køre hurtigere?


//zigge



Per Beer Hansen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 30-09-03 17:03

Hjalte wrote:
> hejsa...
> Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> Er det sandt? Og kan det anbefales?
> Er det sådan at bilen "brummer" efter man har sat det i?

Jeg prøvede sådan et KN indsats filter i min tidligere bil (Ford Sierra 2,0i
DOHC) sidste år, og der var overhovedet ikke nogen forskel fra før og efter,
hverken på lyd, effekt eller benzin forbrug.
Hvis ikke det var fordi jeg havde fået filteret forærende, så ville jeg have
følt mig snydt.

>
> Og lige til sidst, hvor køber man et sådan filter, og hvad er
> prisklassen?

De fleste udstyrs butikker har det, også mange autoriserede reservedels
pushere har det.
En indsats koster ca. 500,- kr.

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 (S) 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - mere end 2 GB video online
Nu med highlights fra 2002 og 2003 + meget mere




Niels Kristian Jense~ (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 30-09-03 21:09

Hjalte <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote in
news:h3minvg6l577unp84jnlalmjjv9mvijlco@4ax.com:

> hejsa...
> Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> Er det sandt?

Jeg har aldig set en før-efter test som viste det. Fartstribetuning er vist
mere effektivt.

Lars Nielsen (30-09-2003)
Kommentar
Fra : Lars Nielsen


Dato : 30-09-03 21:59

En af mine venner har monteret et i57 på hans golf4 1,8 20v, om det giver
flere heste tror jeg ikke, men det giver (synes jeg) en feeeed lyd når den
får noget at leve af.
Sættet var dog noget pis at montere, men det gik.
mvh. Lars Nielsen

"Niels Kristian Jensen" <news2000@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:3f79e2ea$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hjalte <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote in
> news:h3minvg6l577unp84jnlalmjjv9mvijlco@4ax.com:
>
> > hejsa...
> > Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> > benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> > Er det sandt?
>
> Jeg har aldig set en før-efter test som viste det. Fartstribetuning er
vist
> mere effektivt.



Rasmus (01-10-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 01-10-03 09:49

Et filterelement til den originale filter kasse giver intet. Et åbent
filter (57i) giver en del larm/fed lyd, når speederen træden i bund. Er du
heldig kan du måske hente, et par hk. Spørg evt på www.hi-speed.dk
www.pugs.dk www.toyotaextreme.dk http://www.opelpower.dk/ mf. Du vil nok få
ca. samme svar !!!



"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:h3minvg6l577unp84jnlalmjjv9mvijlco@4ax.com...
> hejsa...
> Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> Er det sandt? Og kan det anbefales?
> Er det sådan at bilen "brummer" efter man har sat det i? Eller er det
> ikke noget man behøver at bekymre sig om. Syntes ikke det er fedt at
> bilen larmer...
>
> Og lige til sidst, hvor køber man et sådan filter, og hvad er
> prisklassen?
>
> ---
> Med venlig hilsen.
> Hjalte



bilr (01-10-2003)
Kommentar
Fra : bilr


Dato : 01-10-03 10:54

Hjalte <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote in message news:<h3minvg6l577unp84jnlalmjjv9mvijlco@4ax.com>...
> hejsa...
> Jeg har hørt om et KN filter, der bl.a. skulle give bedre
> benzinøkonimi og en lidt flere heste.
> Er det sandt? Og kan det anbefales?




Næ!

bilr

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste