Dynamisk reloading af servlets???
Fra : zeon

Dato : 30-09-03 09:06

Hej NG!

Kan det virkelig passe, at man skal genstarte Tomcat hver gang, man har
ændringer til en servlet og kompileret den, for at se de seneste ændringer?

Jeg synes at at have læst, at servlet containeren sammenligner class-filens
timestamp med det tidspkt. den bliver requested. Hvis class-filen er nyere,
bliver servlet'en loaded påny..?!

/Zeon

Fra : Michael Legart

Dato : 30-09-03 10:08

In article <3f7938ea$0$23325$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, zeon wrote:

> Jeg synes at at have læst, at servlet containeren sammenligner class-filens
> timestamp med det tidspkt. den bliver requested. Hvis class-filen er nyere,
> bliver servlet'en loaded påny..?!

Du kan saette reloadable="true" som option i din context

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : zeon

Dato : 30-09-03 19:25

Det har jeg allerede gjort, hvis du tænker på server.xml i /conf?

Ser sådan ud:

<Context path="/dev" docBase="webapps/dev" debug="0" reloadable="true" />

Zeon

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 04-10-03 12:18

"zeon" <mosemis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan det virkelig passe, at man skal genstarte Tomcat hver gang, man har
> ændringer til en servlet og kompileret den, for at se de seneste
ændringer?

Min Tomcat server finder selv udaf, når nye filer er compilet... No
problemo...

Korrekt

\Mandal

Fra : zeon

Dato : 05-10-03 18:03

Hvilken version af Tomcat kører du med?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-10-03 19:13

> Hvilken version af Tomcat kører du med?

v. 4.1

\Mandal

Fra : zeon

Dato : 06-10-03 09:23

Hmm, kører selv med 4.1.27, så det brude ikke være problemet...

Når jeg f.eks ændrer i nedenstående fil i den html-text der blir smidt ud i
browseren, og kompilerer filen igen, reloader browseren, ja, så er outputtet
på skærmen det samme som oprindeligt...

Måske skulle jeg bare prøve at installere lortet igen

import java.io.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class HelloWorld extends HttpServlet {

public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse
response)
throws IOException, ServletException
{
response.setContentType("text/html");
PrintWriter out = response.getWriter();
out.println("<html>");
out.println("<body>");
out.println("<head>");
out.println("<title>Hello World!</title>");
out.println("</head>");
out.println("<body>");
out.println("<h1>Hello World!</h1>");
out.println("</body>");
out.println("</html>");
}
}

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 06-10-03 19:20

> Når jeg f.eks ændrer i nedenstående fil i den html-text der blir smidt ud
> browseren, og kompilerer filen igen, reloader browseren, ja, så er
outputtet
> på skærmen det samme som oprindeligt...

Husker du at reloade browseren (F5)? Jeg har flere gange været ude for, at
browseren cacher værdierne.

> Måske skulle jeg bare prøve at installere lortet igen

Tror jeg ikke hjælper. Tomcat er "som sådan" ikke en "installation". Den
placerer ihvertfald ingen fil i registereringsdatabasen osv. Blandt andet
derfor kan man også flytte en Tomcat installation fra én computer til en
anden blot ved at kopiere hele biblioteket.

\Mandal

Fra : zeon

Dato : 07-10-03 09:02

> "zeon" <mosemis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> outputtet
>
> Husker du at reloade browseren (F5)? Jeg har flere gange været ude for, at
> browseren cacher værdierne.

Jep, det er gør jeg da. Har også forsøgt med Ctrl + F5. Har deuden prøvet at
lukke browseren ned og op igen, men med samme resultat...

> [...]
> derfor kan man også flytte en Tomcat installation fra én computer til en
> anden blot ved at kopiere hele biblioteket.

Ok, så må jeg kigge lidt nærmere på, hvad pokker der kan være galt!!

Tak for hjælpen anyway!!

Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 07-10-03 09:08

Man kan sætte egenskaberne for hvordan browseren cacher:
tools-> internet options -> settings
Mvh Jesper

Fra : zeon

Dato : 07-10-03 15:19

Takker, det var der fejlen lå!! Hvor simpelt kan det være....

zeon

"Jesper Matthiesen"
<jmatthiesen_remove_all_between(incl)_underscores_@tiscali.dk> wrote in
message news:blts2k$9mg$1@sunsite.dk...

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 07-10-03 18:41

On Tue, 7 Oct 2003 10:01:38 +0200, zeon wrote:

> Jep, det er gør jeg da. Har også forsøgt med Ctrl + F5. Har deuden prøvet at
> lukke browseren ned og op igen, men med samme resultat...

Bruger du "GET" til overførsel af FORM data? I så fald har browsere lov at
cache siden ("POST" må ikke caches). I så fald: har du husket noget i stil
med ...
   response.addDateHeader( "Expires", 0 ); // No caching
.... i din kode? Det vil fortælle browsere, indirekte, at siden ikke skal
caches (da den er udløbet for længe siden).

/\/\\ads Orbesen Troest