kun 4 gear
Fra : Martin Toft Andersen

Dato : 30-09-03 01:36

jeg har et problem med min bil jeg håber i kan hjælpe med

jeg har en mitsubitsi pajeo far 79

og lige pludeselig da jeg kørte på motorvejen og skiftede gear tog den bare
omdrejninger, jeg kørte ind til siden og kunne her konstatere at den kun
ville trække i 4 gear.

umiddelbart ville jeg selv mene at det er gearkassen der er strøget sig en
tur også fordi den i lang tid ikke har villet gå i 4 hjuls træk

men jeg er kun fritids mekanikker og håber derfor at der er en herinde med
en bedre viden end mig der kan hjælpe

toft

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-09-03 08:07

"Martin Toft Andersen" <86108970@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har en mitsubitsi pajeo far 79

Jeg har to...
En fra '84 og en fra'87.

> [...]

> umiddelbart ville jeg selv mene at det er gearkassen der er strøget sig en
> tur også fordi den i lang tid ikke har villet gå i 4 hjuls træk

Det har ikke noget med det andet at gøre. Det er to forskellige gearkasser, og
det eneste de har til fælles er olien.

> men jeg er kun fritids mekanikker og håber derfor at der er en herinde med
> en bedre viden end mig der kan hjælpe

4. gearet går lige igennem gearkassen, hvorfor du roligt kan regne med, at
gearkassen er færdig.
Min viden om gearkasser er ikke stor, så jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor de
forskellige udvekslinger i gearkassen ikke virker. En knækket aksel?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk/alarm - 2vejs bilalarm m. fjernstart & turbotimer - nedsat 30%

Fra : Søren Christensen

Dato : 30-09-03 19:42

"Morten Fruergaard" <mitfornavn@mit efternavn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hvorfor de
> forskellige udvekslinger i gearkassen ikke virker. En knækket aksel?

Jeg kan kun fortælle det er et kendt problem med 5 gear på de årgange
pajero'er.
Endten hakker den når den skal trække i 5 gear ligesom min gjorde ellers
står det helt af.

Venligst

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-09-03 20:34

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun fortælle det er et kendt problem med 5 gear på de årgange
> pajero'er.
> Endten hakker den når den skal trække i 5 gear ligesom min gjorde ellers
> står det helt af.

Jeg har aldrig haft problemer med 5. gear...

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-10-03 15:05

> "Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg har aldrig haft problemer med 5. gear...

Så må du have været heldig. En kammerat til min far har en Strada og den
lavede nøjagtig det samme som min. Og en af mine kollegaers pajero gjorde
det også indtil 5 gearet pludselig forsvandt. Jeg nåede dog at sælge min.

Venligst

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-10-03 16:03

> Så må du have været heldig.

Det ved jeg ikke. Jeg har ødelagt 2 eller 3 gearkasser. Alle gange var det
lejer...
Og da jeg for en del år siden ville sælge den, spurgte sælgerne altid, om den
sang i gearne.