Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 959NF
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 29-09-03 22:42

Hej

Jeg har lige købt ovenfor nævnte skærm og har problemer med at der er
"skygger" bag alle vinduer, text, ikoner mv. så skærmen ser meget sløret ud.

Er dette normalt for denne skærm eller er det en fejl eller måske et
justeringsspørgsmål?

Jeg synes jeg har prøvet at justere på alt, men hvis det er et
justeringsproblem er der så nogle der kan guide mig i retning af en bedre
justering.

Jeg kører skærmen i 1600x1200@85 Hz på et geforce2 gts grafikkort med 32 MB
ram.

/Sonni

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-09-03 00:08

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> crashed Echelon writing

> [...]
> sløret ud.
>
> Er dette normalt for denne skærm eller er det en fejl eller måske et

Geforce2 serien resulterede i flere sider på nettet om mod af kortet vedr.
dårlige filtre. Ikke alle kort havde dårlige filtre alt efter design fra
producent til producent, men det var mange.

De dårlige filtre var skyld i det du nævner og især i de høje opløsninger
blev det tydeligt.

Hvis du ikke vil skifte kort sådan lige umiddelbart, må du evt. ty til
loddekoble eller omvendt :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-09-03 07:05

http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

--
Lars

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 30-09-03 09:47

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> wrote in message

> http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Så har jeg bestilt et gforce4 ti4200 det burde jo så afhjølpe problemet

/Sonni

Fra : **TwN**

Dato : 30-09-03 17:00

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> [...]
> blev det tydeligt.
>
> Hvis du ikke vil skifte kort sådan lige umiddelbart, må du evt. ty til

Kan det være det samme der så er skyld i et (meget) grønligt skær (især på
tekst) på min skærm når jeg køre 1600x1200@60Hz ?
Det bliver næsten fjernet helt når jeg køre 1280x1024 istedet...
Mit grafik kort er et MSI GeForce FX5600... :-/

**TwN**