Maling af radiator
Fra : Christer Bo Christen~

Dato : 29-09-03 22:45

Hej gruppe

Har købt et gammelt hus jeg er ved at pynte lidt på så det bliver til at bo
i..

Der skal males over det hele og jeg er så småt begyndt. Der er en del af de
"gammeldags" radiatorer med "lameller". Ved i hvad jeg mener? De har sikkert
et navn, men jeg kender det ikke, er helt newbie i det her

Er der en smart måde at male dem på? Det tager jo det meste af en krig at
male dem med radiator pensel. Ville man kunne slippe afsted med at male dem
med sparydåse? Jeg behøver ikke tage hensyn til det der udenom, det skal
males alligevel og der skal lægges nyt gulv.

Mvh
Christer

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 29-09-03 22:51

"Christer Bo Christensen" <chrille[FJERN]@chrille.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med sparydåse? Jeg behøver ikke tage hensyn til det der udenom, det skal
> males alligevel og der skal lægges nyt gulv.

Hvis der er tale om mange radiatorer ville jeg overveje at investere i en
lille kompressor og et af de billige "kit sæt" med malepistol.
Husk at rense dem godt af inden du maler og slib dem lidt så overfladen
bliver lidt ru. Så sidder malingen godt fast. Husk afdækning og ventilation
hvis du sprøjtemaler, det "støver" mere end man regner med.
Hvad angår valg af maling så ville jeg nok vælge en terpentinbaseret da de
som regel har større slidstyrke. Men det kan den lokale farvepusher nok
hjælpe dig med.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Mari

Dato : 30-09-03 20:07

"Christer Bo Christensen" <chrille[FJERN]@chrille.dk> skrev i en
meddelelse news:3f78a7ec$0$13163$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Er der en smart måde at male dem på?

Du skal bruge radiatormaling, som er beregnet til metal, der opvarmes.

/Mari

Fra : Christer Bo Christen~

Dato : 30-09-03 21:37

> Du skal bruge radiatormaling, som er beregnet til metal, der opvarmes.
>
> /Mari

Jep, prøvede det idag. Jeg var inde ved farvemanden og købe 2 dåser. Det
passede meget godt til en medium size radiator. Resultatet er fint, så den
metode kører jeg på med.

110 kr kostede de 2 dåser, det er da heller ikke så galt for at få malet en
radiator. Jeg prøver lige at køre forbi a-z i morgen, det kan sikkert gøres
endnu billigere

/Christer

Fra : Mari

Dato : 01-10-03 19:31

"Christer Bo Christensen" <chrille[FJERN]@chrille.dk> skrev i en
meddelelse news:3f79e952$0$13161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
malet en
> radiator. Jeg prøver lige at køre forbi a-z i morgen, det kan sikkert

Hej Christer

Det var faktisk en af de ting jeg lærte undervejs - nemlig at
der er lighedstegn mellem pris og kvalitet - når det gælder maling.

/Mari