Lækker kværn
Fra : Ninja Rider

Dato : 29-09-03 22:03

Hejsa

Jeg fandt lige dette link:
http://www.ehlerspm.com/hardcore.htm
Nej, det er ikke noget med porno at gøre!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 30-09-03 04:31

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg fandt lige dette link:
> http://www.ehlerspm.com/hardcore.htm
> Nej, det er ikke noget med porno at gøre!

Den er barsk.
Det vækker nok også respekt blands sportsmotorcyklisterne når man fortæller
at primærtransmissionen skraber på under nedlægning i sving.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 09:00

> Jeg fandt lige dette link:
> http://www.ehlerspm.com/hardcore.htm
> Nej, det er ikke noget med porno at gøre!
>
> Mvh Emil
>
> --

Jae, jeg er egentlig ikke så meget til harley-custom-helvede, men man
kan alligevel godt beundre en cykel som er så gennemført og smagfuld,
som denne.

Kenneth
R1

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-09-03 09:58

Ninja Rider wrote:
> Nej, det er ikke noget med porno at gøre!

Hm, gad vide om det virkelig kan være nødvendigt med en så voldsom
primær transmission? den sekundære burde vel være lidt mere udsat..
?

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Ninja Rider

Dato : 30-09-03 14:13

Hejsa

Hans Joergensen wrote:

>Hm, gad vide om det virkelig kan være nødvendigt med en så voldsom
>primær transmission? den sekundære burde vel være lidt mere udsat..

Hmm.... Det var mest linket jeg mente: /hardcore.htm Det kunne godt være
folk troede det var noget andet!

Mvh Emil

Fra : TheHobbit

Dato : 30-09-03 14:28

> Hmm.... Det var mest linket jeg mente: /hardcore.htm Det kunne godt
> være folk troede det var noget andet!

Jeg synes da der er lidt porno over den kværn....

/Stephan

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-09-03 18:29

> Jeg fandt lige dette link:
> http://www.ehlerspm.com/hardcore.htm
> Nej, det er ikke noget med porno at gøre!
>
> Mvh Emil

Har knallerten ikke vendt fordækket modsat omløbsretningen, eller er det mig
der er blind???

Niels

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 30-09-03 20:10

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message

> Har knallerten ikke vendt fordækket modsat omløbsretningen, eller er det
mig
> der er blind???

Nu kender jeg ikke den dæk-model der sidder der, men på det seneste er der
kommet adskillige dæktyper hvor fordækkets mønster vender "modsat". De
dræner vand ud hvis de skrider (kører langsommere end vejen) på bekostning
af dræningen når de har fat.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : RacerNiels

Dato : 01-10-03 00:16

"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
news:3f79d4e5$0$32438> Nu kender >jeg ikke den dæk-model der sidder der, men
på det seneste er der
> kommet adskillige dæktyper hvor fordækkets mønster vender "modsat".

De har nu været der længe... jeg tror det var Metzeler ME33 Laser der
startede "trenden"...

>De
> dræner vand ud hvis de skrider (kører langsommere end vejen) på bekostning
> af dræningen når de har fat.

Interessant begrundelse... har du et link til en fabrikant??

Niels
S FAU

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 01-10-03 07:16

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> "Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
>
> Interessant begrundelse... har du et link til en fabrikant??

Nej, ikke rigtigt.
Men det er intuitivt korrekt, ikke?
Hvis man har et fordæk hvor mønsteret vender som i de gode gamle dage, og
det begynder at skride bare lidt på våd vej, så vil det skovle vand ind
under sig og gøre ondt værre.

Dunlop har skrevet følgende
"
Our development and testing during the design of the Elite II front tire
determined optimum overall performance was achieved with this pattern which
includes wet traction and braking.

Dunlop Tire Corporation
"
Til en fyr der spurgte dem i en email hvorfor mønsteret på deres Elite II
fordæk vendte "omvendt".
Det er det sædvanlige sniksnak fra en fabrikant der ikke ønsker at indvie
verden i deres R&D koncepter.
Fyren der spurgte hedder James R Davis, og han har i øvrigt skrevet mange
fremragende artikler her:
http://www.msgroup.org/discuss.asp
(artikel 35 - Hydroplaning issues)
Check forfatteren øverst i artiklerne - nogle af dem er ligegyldigt snak,
men James' er gode.

Anderledes går det til hos Bridgestone Japan, der her forklarer hvordan de
vælger deres nye dækmønstre primært ud fra hvad de synes vil se godt ud.
http://mc.bridgestone.co.jp/pdf/mcintroe.pdf
(se sidste side)
Iøvrigt også en informativ artikel om dæk generelt.

Når man ser mønsteret på D208, kunne man godt fristes til at tro Dunlop
udvikler på samme måde.

--
VH Flemming Nyboe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-09-03 20:32

> Har knallerten ikke vendt fordækket modsat omløbsretningen, eller er
> det mig der er blind???

Jeg kan ikke se pilen på dækket, så det er ikke til at vurdere. Hvordan
mønstret vender, har ikke den store betydning.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : --=Stone=--

Dato : 30-09-03 20:38

"> Har knallerten ikke vendt fordækket modsat omløbsretningen, eller er det
mig
> der er blind???
>
> Niels

Nej, kender typen af dæk ( Avon ) mønsteret er sådan, og hvis du kigger nøje
efter på bagdækket, så kan du se at retningspilen peger den rigtige vej !

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style

Fra : Asger Steffensen

Dato : 30-09-03 20:44

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg fandt lige dette link:
> http://www.ehlerspm.com/hardcore.htm
> Nej, det er ikke noget med porno at gøre!

Mnjaeh... absolut ikke min stil, men rent teknisk/håndværksmæsigt ser det ud
til at være et absolut sobert stykke ar bejde. Finish er da pæn nok.
Tænk at stå nede i klubben og prale med at man kørte remskiverne i asfalten
i svingene...

Asger
ZX-10