Rumlende Mercedes
Fra : Jens Bendtsen

Dato : 29-09-03 22:07

Min 190E rumler en hel del ved hastigheder mellem 90 og 100 km. Kører jeg 85
er der ingenting, og kører jeg 120 er der heller ikke noget.
Har fået checket kardanen........den er fejlfri. Kan det være defekte dæk
( dvs. ikke helt runde)?

Fra : Tom

Dato : 29-09-03 22:17

> [...]
> er der ingenting, og kører jeg 120 er der heller ikke noget.
> Har fået checket kardanen........den er fejlfri. Kan det være defekte dæk

Kender en som har en 190D som også rumlede som en gal. Da han kørte den til
Mercedes skiftede de kardan og næsten hele bagtøjet uden det hjalp.
Så kørte han til en lille mekker som skiftede hjulleje i begge sider og
problemet var væk,

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-09-03 23:06

Jens Bendtsen wrote:
> [...]
> jeg 85 er der ingenting, og kører jeg 120 er der heller ikke noget.
> Har fået checket kardanen........den er fejlfri. Kan det være defekte

....mine 205'er dæk begyndte at rumle omkring ved 85 - andet dæktryk
ændrede dét...
Hans

Fra : Jasper Norman

Dato : 30-09-03 01:20

Hvis det er bagtøjet der er gået sig en tur, bliver støjen (efter bitter
erfaring) værre hvis du motorbremser. Så vidt jeg husker, var det
ligegyldigt hvilken hastighed jeg kørte med. Er der ikke noget med at en
eller anden balance dims, kan få den til at ryste i rattet + "rumle" ved en
bestemt hastighed?

/Jasper

--
slet "fjernes" i e-mail adr.

Fra : Leo Jensen

Dato : 30-09-03 20:46

"Jens Bendtsen" <hundestedFJERNDETTE@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der ingenting, og kører jeg 120 er der heller ikke noget.
> Har fået checket kardanen........den er fejlfri. Kan det være defekte dæk

Det kan sagtens være dæk. Mine Pirelli'er støjer ved 75 og igen ved 150,
altså en resonans af en slags. Hvad siger Merceren ved 170 ? Hvis du ellers
kan høre dækkene...

Leo