isterninger der smager underligt
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-09-03 21:37

Godaften

Jeg undre mig over hvorfor vores isterninger tit smager mærkeligt. Jeg kan
desværre ikke beskrive hvordan, men måske lidt hen af gamle, men det er de
bestemt ikke.

Er der nogen der kender til det?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Hauge [8250]

Dato : 29-09-03 21:47

Hejsa

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> [...]
> desværre ikke beskrive hvordan, men måske lidt hen af gamle, men det er de

Ja, men prøv næste gang du laver terninger i bakker, at stille bakken i en
frysepose, så den ikke iltes af den gamle sure fryserlugt som er i fryseren,
men først lugtes og smages når den varmes op.. Ved godt at det er lidt
svært, men prøv alligevel.
Ellers brug isterningposer, der smager isterningerne af.. Øhhmm.. Vand ;)

Mvh Hauge

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-09-03 22:12

Hej igen

"Hauge [8250]" <3180252.hauge@spamfree.dk> skrev i en meddelelse
> men først lugtes og smages når den varmes op.. Ved godt at det er lidt
> svært, men prøv alligevel.

Den forstod jeg ikke lige? sorry

knus

Bolette

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-09-03 22:27

Bolette Nielsen wrote:
> Hej igen
>
> "Hauge [8250]" <3180252.hauge@spamfree.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den forstod jeg ikke lige? sorry

Når du ligger vand i fryseren uden det er dækket til, vil der iblandes nogle
lugte fra fryseren... Hvis du ikke kender "fryserlugten" så prøv at stik
næsen helt ned og snus ind, evt. tag en vare op og snus til denne.. Når
vandet ligger i en "ubeskyttet atmosfære" optager det denne lugt, men det
kan ikke lugtes når de stadig er den faste form (is klumper), men når isen
bliver tøet op kommer lugten nemmere frem.

Derfor skal du, når du laver isterninger, enten lave dem i en lukket
atmosfære (i en lukket pose hvor isterninge bakken står i) eller du skal
benytte de famøse isterningeposer (det er helt klart nemmest og de er ikke
så galt dyre :)..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-09-03 22:36

Hej Anders og Hauge

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

Tusinde tak for jeres hurtige svar, jeg vil da helt klar fremover dække min
isterning bakke til, eller lave dem i en isterning pose, for det er lige
præcis den lugt og smag jeg har erfaret som i beskriver.

Til Hauge

Nu forstod jeg bedre hvad du mente

endnu engang tak til jer begge

Knus
Bolette

Fra : Felix

Dato : 30-09-03 11:18

On Mon, 29 Sep 2003 23:27:01 +0200, Anders Houmark wrote:

> [...]
>benytte de famøse isterningeposer (det er helt klart nemmest og de er ikke

Det giver også mindre rim i fryseren, så det er en god idé.

Eller kom 2-3 dl. vand i en 2 liters frysepose. Pres luften ud og
slå en knude på posen, som lægges fladt i fryseren.
Så bliver der én stor, tynd plade is. Den er nem at knuse og
hælde i en kande vand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 11:04

> [...]
> slå en knude på posen, som lægges fladt i fryseren.
> Så bliver der én stor, tynd plade is. Den er nem at knuse og

Hey - det var da ikke helt dumt! Så kan man jo osse få terningerne til at
se lidt fræke og "rå" ud. Det prøver jeg næste gang!
Thansen

Fra : Hauge [8250]

Dato : 29-09-03 22:23

Hejsa

> Den forstod jeg ikke lige? sorry

Hehe, ok, kunne også lyde lidt underlig, prøver igen

Når lugt eller smag er frossen, kan man ikke lugte eller smage den ret godt.
Der hvor jeg vil hen, er at lugten fra fryseren sætter sig på overfladen af
dine isterninger, selvom lugten er frossen, men i det øjeblik den tør op,
altså du smager på den, blir lugten og smagen jo varmet op, og så kan den
smages..

Så selvom du vil sige at din fryser er ren, og ikke lugter, så er jeg ret
overbevist om at det gør den, men igen, frossen lugt, lugter ikke ;)

Tænk på en dejlig iskold vinterdag, der er luften helt frisk, det er fordi
du ikke kan lugte hvor rådden verden egentligt lugter.

Håber jeg fik det forklaret bedre den her gang

Mvh Hauge

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-09-03 21:45

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

Vil bare endnu engang sige jer tak for jeres råd, og fortælle at det
virkede. Jeg satte is bakken ned i en frysepose, og lukkede den godt til. Og
nu "smager" de godt igen.

Knus fra

Bolette