Undgå at man kan "læse" den kompilerede dl~
Fra : Ryan Dahl

Dato : 29-09-03 21:00

Hej,

et lidt mærkeligt spørgsmål, men bær over med mig.

Jeg har lavet en component (activeX dll) i Visual Basic 6.0, som
indeholder en connectionstring til en database. I denne
connectionsstring ligger der adgangskode og brugernavn, som jeg ikke
ønsker at folk skal kunne læse.

Problemet er, at når min dll-fil er kompileret kan jeg med en
hex-editor godt læse adgangskoden og brugernavnet, og da andre vil
kunne tilgå dll-filen direkte, vil jeg naturligvis gerne undgå dette.

Forslag modtages meget gerne.

mvh
Ryan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 29-09-03 21:14

"Ryan Dahl" <junk_this_way@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hex-editor godt læse adgangskoden og brugernavnet, og da andre vil
> kunne tilgå dll-filen direkte, vil jeg naturligvis gerne undgå dette.

En banal måde et gøre det på:

s = "jhsyetejmakseksnehpsodjshfdst"

pw = mid(s,1,1) & mid(s,4,1) & mid(s,15,1) & mid(s,3,1) '(= "jens")

- som sagt, banalt, men ikke helt så let at 'læse'....

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Ryan Dahl

Dato : 30-09-03 15:12

On Mon, 29 Sep 2003 22:14:23 +0200, "Jens Vestergaard" <j@railsoft.dk>
wrote:

>En banal måde et gøre det på:
>
>s = "jhsyetejmakseksnehpsodjshfdst"
>
>pw = mid(s,1,1) & mid(s,4,1) & mid(s,15,1) & mid(s,3,1) '(= "jens")

Tak skal du ha'. Jeg tror jeg satser på noget i den stil.

mvh
Ryan