Motorolie
Fra : Reno Raines

Dato : 29-09-03 20:33

Min gamle Ford Sierra 1986 trænger til en skvat olie. Jeg ved ikke hvad
slags der er på i forvejen. Er blevet fortalt at fx. Texaco Havoline Extra
SAE 10w-40 Motorolie, der kan købes på mange tankstationer, kan anvendes.
Nogle erfaringer med dette?

mvh

RR

Fra : Sode

Dato : 29-09-03 20:56

Når din bil har den alder nu engang har og den ikke er udstyret med
både hyl og fløjt, så gør dig selv og din indkørsel at pladre 5 ltr. moderne
g30 single grade olie på den. to be on the safe side, skift hver 5000 km.
Hos Østergaard el. B&U
koster olien ca 80 dask for 5 liter.

MVH /Sode

Fra : claus b. p.

Dato : 02-10-03 08:42

> [...]
moderne
> g30 single grade olie på den. to be on the safe side, skift hver 5000 km.

Jeg ville nu ikke køre med singlegrade olie i andet end en græsslåmaskine.
Men jeg tror det er en god ide at bruge en billig konventionel 10W40 olie i
en gammel slidt motor. Og hvis spørgsmålet havde noget at gøre med hvad man
kan blande, så er svaret at alt kan blandes. Selv min fine fuldsyntetiske
olie må hellere få et skvæt billig 10W40 i sig end mangle.
/Claus