Arvehygiejne
Fra : jørgen

Dato : 29-09-03 19:45

Vedrørende debatten om at intelligente forældre skulle belønnes for at få
flere børn, og at mindre intelligente skulle belønnes for at få færre børn,
kan man sige at den tanke kun giver mening hvis man har et livssyn der
hedder at et menneskes værd alene afhænger af hvad det kan producere.

Bibelen taler i helt andre vendinger om det at være menneske. Her er
kærlighed den vigtigste egenskab.

Jeg mener at intelligens ikke er vigtigt, men det som er vigtigt er den
opdragelse og opvækst børn får, og det burde være det som vi skulle være
optaget af, og ikke intelligens. Vokser vores børn op til at være kærlige,
modne og hensynsfulde individer der kan begå sig socialt, eller bliver de
opdraget til at være egoistiske stræbere der måler menneskers værd i ydre
ligegyldige ting?

mvh jørgen.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-03 19:50

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> opdraget til at være egoistiske stræbere der måler menneskers værd i ydre

Jeg tror ikke at psyke nedarves andet end pr social arv - og ved at arveligt
udseende og arvelige sygdomme giver udstråling, der kan være selvopfyldende
profetier.

Men når der er arvelige sygdomme bør man frivilligt dyrke arvehygiejne - der
er kun SUND egoisme i det - og hensyn til at barnet ikke skal lide.

Fra : JoVe

Dato : 29-09-03 21:10

Det er mærkeligt, mærkeligt at se, at det som hele verden tog afstand fra i
forb. med "Det tredie Rige" nu kommer snigende i et andet skind.

Eutanasi, racehygiejne, lebensraum, ét Europa, én økonomi osv.

Det skyldes at en voldsom gudløshed er vældet op fra afgrunden - Bibelen
kalder det paddeånder.

Mvh
JoVe

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 30-09-03 16:09

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ... Det skyldes at en voldsom gudløshed er vældet op fra afgrunden -
Bibelen
> kalder det paddeånder.

Hvor gør Bibelen lige det?

Benedikte Brisson

Fra : jørgen

Dato : 30-09-03 18:53

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bibelen
>
> Hvor gør Bibelen lige det?

En søgning på http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm for
"paddeånder" eller "paddeånd" gav intet resultat.

mvh jørgen.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-10-03 20:39

Scripsit Benedikte Brisson:

> Hvor gør Bibelen lige det?

Jeg tror der hentydes til Åbenbaringen kap 16 v13

v13 Og jeg så, at der ud af munden på dragen og ud af munden på dyret og
ud af munden på den falske profet kom tre urene ånder, der så ud som frøer.

pneuma treis akathartos homoios batrachos
spiritus tres inmundos in modum ranarum

Både det græske batrachos og det latinske ranarum betyder ret utvetydigt
frøer, så "frøånder" var nok en mere præcis måde at sige det på.

Man kan finde lidt mere ved at google på "frog spirits"

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : jørgen

Dato : 30-09-03 18:54

> [...]
> forb. med "Det tredie Rige" nu kommer snigende i et andet skind.
>
> Eutanasi, racehygiejne, lebensraum, ét Europa, én økonomi osv.

Hvad så med abort? Det var svjv forbudt under det tredie rige.

mvh jørgen.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-03 07:15

jørgen <brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad så med abort? Det var svjv forbudt under det tredie rige.

Du mener at de lagde vægt på at barnet fødtes, før man tog stilling til
om det skulle leve [hvad det ikke skulle hvis det var handicappet].

Man havde vel blot ikke nutidens teknologi. Man kunne ikke lave
fostervandsprøver, og Hitler havde brug for soldater [drenge] og
soldatermødre [piger].
--
Per Erik Rønne

Fra : Vidal

Dato : 30-09-03 19:46

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det skyldes at en voldsom gudløshed er vældet op fra afgrunden

Er det noget bibelsk, eller er det fornemmelser, du har.

> - Bibelen
> kalder det paddeånder.

Hvor?

Venlig hilsen