Formen skal altid være øverst
Fra : KLAUS HALL

Dato : 10-04-01 16:27

Hej

Hvordan sikre jeg at min form altid ligger øverst ?

MVH
Klaus Hall

Fra : Morten Fast

Dato : 10-04-01 19:43

"KLAUS HALL" <klaus_hall@get2net.dk> wrote in message
> Hvordan sikre jeg at min form altid ligger øverst ?

Du skal have fat i API-funktionen SetWindowPos.

Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" _
(ByVal hwnd As Long, _
ByVal hWndInsertAfter As Long, _
ByVal x As Long, _
ByVal y As Long, _
ByVal cx As Long, _
ByVal cy As Long, _
ByVal wFlags As Long) As Long

Private Const SWP_NOMOVE = &H2
Private Const SWP_NOSIZE = &H1
Private Const HWND_TOPMOST = -1

Når vinduet skal være øverst:

SetWindowPos hWnd, HWND_TOPMOST , 0, 0, 0, 0, SWP_NOMOVE SWP_NOSIZE

(hWnd er fra det vindue, der skal være øverst)

--
Vh Morten

Fra : Morten Fast

Dato : 10-04-01 20:12

"Morten Fast" <usenet@freestate.dk> wrote in message

Der sneg sig en lille smutter med. Linjen

> SetWindowPos hWnd, HWND_TOPMOST , 0, 0, 0, 0, SWP_NOMOVE SWP_NOSIZE

skal have et lille plus i det sidste parameter:

Fra : KLAUS HALL

Dato : 10-04-01 21:11

Hej Morten

Den er bare helt pingeling - tak for hjælpen.

MVH
Klaus Hall