Hjælp: Problemer med nVidia tvout efter op~
Fra : Michael F. S. Christ~

Dato : 29-09-03 13:20

Hej allesammen,

Lidt baggrundsviden:
Jeg har efter at have opgraderet detonator driveren opdaget at tvout ikke
længere fungerer. Problemet (tror jeg) er, at man ikke kan vælge en mindre
refresh rate end 60 hz, og nu er PAL jo nu engang 50 hz. Jeg har to pc'ere.
Første pc har et GeForce 2 MX tvout (composit), næste har et GeForce FX 5200
tvout (s-vhs). Jeg benytter nyeste detonator driver (v45.23) fra nvidia, og
DX9.0b og Windows XP på begge maskiner. Jeg har et rimeligt nyt 32" Grundig
fjernsyn med tre scart indgange på bagsiden samt en composit+audio indgang
på fronten. TV-out har fungeret 100% på den ældste af pc'erne (den m. GF2),
men jeg har aldrig haft det til at køre på min helt nye pc (m. GFFX) da den
var præinstalleret med nyeste detonator driver. Den gamle pc connecter jeg
ved at føre composit kablet direkte fra gfx kort til composit-in på tv'et.
Den nye pc forbindes med et s-vhs til scart adapter stik (det ser ud til at
virke mht. det velkendte "shvs->scart fører til sort/hvid" problem - der er
farver på output). Jeg har aldrig begge pc'ere forbundet samtidigt til
tv'et, og jeg slukker altid både pc og tv før der omkables.

Hvad er så problemet:
Når jeg vælger nView i klon mode, og sætter den sekundære output enhed til
"TV mode" og PAL B (DK) eller PAL G (DK) får jeg et billede frem på
fjernsynet, med de korrekte farver, position, højde og bredde, men det er
meget "ude af fokus". Det er som om billedet bilver gentaget horizontalt
"gradvist nedtonet". Så der er tre til fire skygge billeder der er
forskubbet mod højre. Det giver et meget uskarpt og ganske horibelt billede.

Hvad har jeg prøvet for at løse problemet:
Jeg har forsøgt med alt muligt efterhånden, endda at nedgradere til den
ældste driver jeg lige kunne finde (detonator v41.09) gemt på min HD. Her er
problemet det samme *suk*. Sætter jeg output til at være NTSC får jeg det
klassiske grå / underligt grynede billede, så grafikkortene spytter altså et
korrekt PAL signal ud når jeg har valgt PAL B/G. Kigger man i output
settings for TV, kan man vælge opløsning til 640x480, 800x600 og 1024x800 -
men refresh rate feltet er "disablet" og er fastsat til 60 hz. Man kan ikke
vælge mindre. Det korrekte er 50 hz! Dette felt kunne jeg tidligere pille
i - før jeg opgraderede driveren.

Er der nogen der ved hvordan det kan sættes korrekt op vil jeg være meget
taknemmelig!

mvh
Michael

Fra : Kispus

Dato : 03-10-03 17:13

> Når jeg vælger nView i klon mode, og sætter den sekundære output enhed til
> "TV mode" og PAL B (DK) eller PAL G (DK) får jeg et billede frem på
> fjernsynet,

Hej Michael.
kan du fortælle mig hvor jeg finder: Klon mode ??
Jeg "hekser" som en vanvitig !!
Mvh. John

Fra : Michael F. S. Christ~

Dato : 06-10-03 08:46

Kontrolpanel -> Skærmindstillinger -> Avanceret -> GeForce -> nView -> Clone