Kanister til hjemmebygget lygte
Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 29-09-03 12:55

Jeg er ved at bygge videobelysning. Til det mangler jeg et kanister til
batterierne med indvendig mål på ca. 115 mm i diameter og ca. 350 mm i
højden.
Er der nogen der ved hvor et sådant kan købes til rimelig pris. Det er
ligemeget om det er saltvandsbestandig aluminium, rustfri stål, eller
kunststof.

Niels-Jørgen

Fra : Gryndahl

Dato : 29-09-03 16:07

Prøv evt. hos http://www.dev-pein.de/

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 29-09-03 19:56

Tak for det!
Desværre er deres for små. Der skal gerne være plads til to stk 12 volt 7,2
amp. akku.
De har dog meget andet godt

Mvh

Niels-Jørgen

Fra : Mads Madsen

Dato : 29-09-03 21:22

Niels-Jørgen Poulsen wrote:
> Tak for det!
> Desværre er deres for små. Der skal gerne være plads til to stk 12
> volt 7,2 amp. akku.

Det lyder som om du skal have fat i et kanister fra en Halcyon Pro 14 lygte.
MJ Engineering laver, eller lavede en kopi (min kæreste og jeg har dem). Man
kunne tidligere få dem på Peter Fjelstens webshop www.dktechgear.dk men de
er der ikke i øjeblikket. Peter kan sikkert fortælle om de stadig fås.

Mvh,
Mads

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 29-09-03 21:35

Mads Madsen skrev i Message-ID: <bla4af$2kem$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> lygte. MJ Engineering laver, eller lavede en kopi (min kæreste og jeg
> har dem). Man kunne tidligere få dem på Peter Fjelstens webshop

MJ er pt. ikke tilfredse med den visuelle kvalitet og har derfor stoppet
salget at HDPE kanisteren.

De arbejder efter sigende på en løsning.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Jeff

Dato : 29-09-03 21:57

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@dykkerteknik.dk> skrev i melding
> [...]
> Er der nogen der ved hvor et sådant kan købes til rimelig pris. Det er
> ligemeget om det er saltvandsbestandig aluminium, rustfri stål, eller

Hva med å bruke kloakk-rør. De får man i alle mulige dimensjoner hos den
lokale rørleggeren. Og hvis du vel ger trykk-rør PVC så har de koblinger som
skal tåle optil 16 bar

Se links for et utvalg av komponenter

http://www.wavin.no/Produkter/PDF/Tryk%20prod%20info.pdf

http://www.wavin.no/Produkter/PDF/PVC_Avlop_Norge_Feb_02.pdf

Bruk et passende rør hvor du limer den ene enden og bruker en "skru-ters" i
den andre hvor pakningen sitter....... og du har et cannister med skrulokk.

I dennne tråd vil du sikkert finne litt inspirasjon
http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?action=display;board=9;threadid=12
84;start=105#msg18910

Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 30-09-03 08:12

Tak for hjælpen, Jeff.

Det ser ud til at være en fin løsning. Det vil jeg arbejde vidre med.

Mvh

Niels-Jørgen