Andet multimedie
bentjuul 3670
stiplede linier i PS og InDesign
Fra : Jan Apollo

Dato : 29-09-03 12:42

Ka´ dæleme ikke huske hvordan, synes ikke at jeg kan finde det i manualerne.

VH og på forhånd tak
Jan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-09-03 15:09

Jan Apollo skrev:

> Ka´ dæleme ikke huske hvordan, synes ikke at jeg kan finde det i
> manualerne.

I InDesign kan du gøre det i Stroke-menuen.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/stroke.jpg>.

Photoshop har ikke en indbygget funktion som helt automagisk laver
en stiplet linie, men du kan selvfølgelig selv lave en pensel som
laver stiplede linier.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/stiplede_linier.png>.

Du kan også bruge denne metode:
<http://www.absolutecross.com/tutorials/photoshop/basics/dashes/>.