Nitroxpriser
Fra : Michael Hansen

Dato : 29-09-03 12:38

Hvad er en rimelig pris for at få fyldt nitrox ( i et
dykkercenter..?)? Jeg spørger fordi jeg netop har set priserne hos mit
lokale center. Kr. 130,- for blandinger over 34% (de fylder kun til
40%) på et sæt 2x10. og så vidt jeg husker, 100,- for blandinger under
34% Det synes jeg umiddelbart lyder ret meget i overkanten? Hvad
koster det andre steder?

Mvh. Michael

Fra : Alan Olsen

Dato : 29-09-03 15:07

Hej

Jeg kender ikke dykkercentrenes priser men en Nitrox 36 på et 2*10 sæt
koster 42 kr. at få fyldt i vores klub. Vel og mærke fra tom tilstand. ( Det
er billigerer hvis der er restgas på flaskesættet og den vel og mærke
indenholder overskud af ilt)
For at få glæde af disse priser skal man være medlem af klubben, betale 200
kr for et luft ab. og 200 kr for et Nitrox ab.
Abonnementerne gælder for et kalenderår.

Mvh Alan
Delfinen Svendborg.

Fra : Claus Thybo

Dato : 29-09-03 16:56

Det er faktisk ret billigt. Prøv at medregne tiden det tager at fylde et
sæt. Jeg tror ikke det kan betale sig for dykkercenteret at fylde nitrox for
dig.
Det koster mindre i klubberne da der ikke medregnes arbejdstid.

mvh
Claus

Fra : Tz

Dato : 29-09-03 17:11

For en 15 liters nitroxblanding (max 40%) tager vi 45 kr.

Hilsen
Thomas

Fra : Jens Olsen

Dato : 30-09-03 08:10

michaelmoch@hotmail.com (Michael Hansen) wrote in message news:<260ef05.0309290337.1a62bef4@posting.google.com>...
> [...]
> 40%) på et sæt 2x10. og så vidt jeg husker, 100,- for blandinger under
> 34% Det synes jeg umiddelbart lyder ret meget i overkanten? Hvad

Jeg synes også et det lyder ret pebret i forhold til de priser jeg har
hørt andre steder.

Men den billigste løsning er nok at melde sig ind i en klub der har
nitroxfaciliteter. I vores klub (Københavns Dykker Club) koster ilten
5 øre/l, og så kommer der 4 kr oven i for brug af ekstra filter til
dobbeltfiltrering af luften..
Dvs. (at hvis min lommeregner ellers virker) så bliver prisen fra helt
tom flaske for en 2x10 med 40% kr 52,10 og for 34% kr 36,90.

Hvis der er en slat nitrox i til at begynde med (og det vil der jo
typisk være) så skal der selvfølgelig bruges mindre ilt, og prisen
bliver så tilsvarende billigere.

Jens Olsen , Københavns Dykker Club ( kbhdyk.dk )

Fra : René Kofoed

Dato : 30-09-03 12:32

I vores klub sælger vi et klippekort med 10 klip for 350,-, altså 35,- pr.
fyldning uanset flaske størrelse. Det løber fint rundt, vi har prøvet at
efterkalkulere på det.
Hvad angår ekstra filter, sidder det sådan at alle der fylder fra
kompressoren får gavn af det ekstra filter.

René Kofoed