modtager kan ikke læse vedhæftet word fil
Fra : Jørgen Lerche Nielse~

Dato : 29-09-03 12:26

Hej Ofte hører jeg fra modtagere at min vedhæftede word fil i deres
postprogram (hverken Outlook eller OE) ikke kan læses.
Hvad kan jeg gøre ved opsætning?
VH
Jørgen

Fra : pre

Dato : 29-09-03 13:24

Måske du bruger Outlook og sender i rtf format? Send en kort prøve til mig.
Brug svar-adressen vist men slet alt før snabel-a´et og skriv pre i stedet.
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-09-03 21:37

"Jørgen Lerche Nielsen" <jln@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ofte hører jeg fra modtagere at min vedhæftede word fil i deres
> postprogram (hverken Outlook eller OE) ikke kan læses.
> [...]
Når du skriver, at de ikke kan læses, kan de så overhovedet ses? Hvis de
pgl. har opdateret til seneste udgave af OE, er den default sat til, at der
ikke kan åbnes eller gemmes vedhæftede filer, som evt. kan indeholde virus,
hvilket word dokumenter i høj grad kan.
De skal derfor kontroller i OE under Funktioner-Indstillinger - fanen
Sikkerhed, at denne hindring ikke er sat til at være aktiv.

Kurt

Fra : pre

Dato : 30-09-03 21:52

Lige nu ser jeg kun én mulighed - alt andet synes OK. Prøv at skifte
Outlook fra at bruge ISO til "Western European (Windows)". Det burde ikke
levere den fil men der er ingen fejlregistreringer og ingen parallelle
tilfælde at se.
Du må gerne sende en prøvefil igen så vi kan se om det ændrer noget.

Fra : pre

Dato : 14-10-03 18:15

Problemet løst. Synderen var (igen) Outlooks fortvivlede rtf som oven i
købet konverterede HTML tekster.

Fra : Svend

Dato : 15-10-03 07:09

Hvordan løste du det ??
Hvad er det med Outlook's rtf format. ?
Jeg har selv haft en del problemer med at de dokumenter, jeg medseder (fra
Outlook 2002), ikke kan ses af nogen af modtagerne, men ikke alle.

Svend

Fra : pre

Dato : 15-10-03 08:28

Dette er et skud fra hoften da jeg ikke lige kan se hvad/hvor. Men
sandsynligvis sender du tekster i rtf som kun modtagere med Outlook kan
læse. Dine mails skal sendes i alm. tekst eller i HTML, og -
den indstilling der konverterer HTML til rtf, altså også Word dokumenter
skal deaktiveres.
Tjek dine indstillinger meget grundigt, det kan være svært at afgøre hvad
der er bedst.
I værste fald er du velkommen til at sende en testmail til mig. (Slet alt
før @ og skriv pre i stedet)
pre