Outlook, IMAP og permanent sletning af SPA~
Fra : Adam T

Dato : 29-09-03 11:27

Jeg har oprettet et par emailkonti som IMAP i Outlook XP til mig selv og
mine børn. Vi få desværre en MASSE spam.

Jeg har nu gennem et par dage forsøgt mig med at lave en række "rules", der
hver især:

- sletter mails med udvalgte ord
- "permanent" sletter mails med udvalgte ord
- flytter mails med udvalgte ord til "Deleted items", der så slettes når
Outlook lukkes.

Men spammail'ene bliver (da det er IMAP) i inbox'en (nu bare med en streg
over). De bliver altså ikke engang "permanent" slettet.

Pt. skal jeg - og mine børn(!) - manuelt klikke "Purge deleted items" -
hvilket ikke forhindrer mine børn i at blive udsat for diverse porno spam.

Er der ikke en måde at permanent slette uønskede mails, så man slet ikke når
at se dem?

mvh/Adam

Fra : pre

Dato : 29-09-03 12:43

Godt begyndt...
Ingen af os er begejstrede for situationen og det er svært at slippe fordi
afsenderne hurtigt lærer hvordan de skal klare sig igennem.

Til at begynde med skal du fra Inbox klikke på Organize hvor du kan aktivere
både Porno og Junk filtrene. (Du kan i filen Filters.txt kontrollere
filtrene).
Brug farvekodene til at anbringe mails i specielle mapper men vent med at
bruge Deleted Mail til du er helt sikker på at der ikke kommer for mange
med.
Højreklik på en af de kedelige mails og Vælg Junk mail. Der kan du blokere
en afsender og delete knappen er lige nedenunder.

På følgende adresse kan du både hente filen Hosts og en mængde yderligere
orientering.

Nu er der vist lidt at arbejde med. Nævnt for en ordens skyld så vil næste
Office Version opfylde mange af de ønsker du har nævnt - som standard. Kik
selv på http://office.microsoft.com/home/default.aspx . Vælg Outlook-
pre