Hjælp til Proliant Server
Fra : H.S.

Dato : 29-09-03 10:27

Min proliant 800 server har "hikke". - Ca. hver andet minut, er der en
intens aktivitet på harddisken, og maskinen sløves til 386'er niveau.

Hardwaren består af :
Proliant 800
Dual PII 400
320 MB RAM
2 x 4Gb SCSI disk (systemet ligger på den ene)
1 x 60 IDE Harddisk

Der køres Windows 2000 server på maskinen.

Kan nogen give nogen ide om hvad der kan være galt ? - Jeg har prøvet at
køre Ad-Aware i tilfælde af at spy ware skulle være problemet, men dette har
ikke givet noget resultat.

(Crosspostet i dk.edb.system.ms-windows.server)

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 29-09-03 11:38

Det er en dårlig driver til et eller andet. eksv. scsi kortet.

Jens

Fra : H.S.

Dato : 29-09-03 11:46

"Jens S. Rasmussen" <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev i en meddelelse
> Det er en dårlig driver til et eller andet. eksv. scsi kortet.

Der er monteret 2 kort i serveren, 1 ekstra SCSI kort som styrer en DAT
streamer + 1 et Matrox Grafikkort.

- Kan det være et af disse ? (hvordan kan det påvirke, at Harddisk lampen
står og lyser konstant i flere sekunder, og resultet i at serveren ikke
reagerer i mellemtiden).

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 29-09-03 18:02

> [...]
>
> - Kan det være et af disse ? (hvordan kan det påvirke, at Harddisk lampen
> står og lyser konstant i flere sekunder, og resultet i at serveren ikke

Det kan vel sagtens være til onboard-SCSI-controlleren?

Fra : H.S.

Dato : 30-09-03 07:58

"Rune Friis Jørgensen" <rfj@friis-partnere.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vel sagtens være til onboard-SCSI-controlleren?

¨Håber jeg ikke - det er den nyeste driver tilgængelig fra Compaq... :-/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 29-09-03 18:15

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
> - Kan det være et af disse ? (hvordan kan det påvirke, at Harddisk lampen
>står og lyser konstant i flere sekunder, og resultet i at serveren ikke

Prøv at tænke tilbage - det hjælper hvis du har en change-log. Men har
du ændret på noget lige omkring fejlen opstod? Installeret nyt
software, rettelser, skiftet hardware o.l.

Ellers kan du jo prøve at stoppe services en ad gangen for at se om
det forsvinder. Ellers du kan prøve at trace diskaktivitet, for at se
om du kan finde ud af hvad det er der skriver til disken.

Du skriver ikke operativysstem, men hvis det er windows, så kan du få
god hjælp fra sysinternals. Performance monitor kan også hjælpe en
del. Prøv f.eks. at se om der er nogle processer der pager meget,
eller om der er et sammenfald mellem diskaktivitet og cpu-load af
processer.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : H.S.

Dato : 30-09-03 07:59

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del. Prøv f.eks. at se om der er nogle processer der pager meget,
> eller om der er et sammenfald mellem diskaktivitet og cpu-load af

Det er windows 2000 server. - Der er næsten ingen CPU load - begge CPU'er
ligger med 5 - 10%